سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۹۵۹
جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۶

فکرشهر: امام جمعه چغادک گفت: مسئولان استان توجه بیشتری به مشکلات مردم و به ویژه جوانان داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام رضا خدری در خطبه‌های نماز جمعه شهر چغادک با تسلیت پیش رو بودن سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) به برخی از ویژگی‌های دوران آن حضرت اشاره کرد و گفت: این امام کوتاه‌ترین دوران امامت را داشت اما دوران کوتاه شش ساله امامت، پر رنج و مشقت و پر خیر و برکت بود.

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) بیشترین دوران حبس را در بین ائمه دارد، گفت: 15سال، یعنی نیمی از عمر شریفش را تحت نظر و در حبس گذراند. همچنین مظلومیت‌های ویژه و مضاعف داشت و علاوه بر اینکه همه امامان ما مظلومیت عمومی داشتند، ایشان از یک مظلومیت اختصاصی هم برخوردار بود؛ یکی به دلیل اینکه بر اثر شرایط سخت سیاسی و در حبس بودن، حتی بسیاری از شیعیان در امامت آن حضرت شک و تردید کردند و این یک مظلومیت و غربت اندوهناکی بود که امام حتی در بین شیعیانش هم غریب بود.

خدری گفت: بعد دیگر مظلومیت امام حسن عسکری(ع) هم به جهت کینه شدیدی بود که طاغوت بنی العباس به جهت ترس از تولد حضرت مهدی (عج) از آن امام داشتند؛ به جهت این ترس، آن قدر امام حسن عسکری(ع) را تحت نظر داشتند که آن امام حتی ازدواج خود را هم از دیگران مخفی نگه داشت. تلاش کردند که جلوی اراده الهی گرفته شود امام با وجود اختناق شدید، حضرت مهدی (عج) متولد شد تا لرزه‌ای بر تن طاغوت‌های دنیا باشد.

وی به سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو امام (ره) پرداخت و با بیان اینکه این لانه جاسوسی مرکز فتنه گری علیه ملت‌ها بود اظهار داشت: همچنان که در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و حتی قبل از پیروزی انقلاب، سفارت آمریکا لانه جاسوسی که علیه ملت ایران بود و طراحی‌های پیچیده‌ای برای شکست و نابودی انقلاب اسلامی داشتند، امروز نیز در سراسر جهان همچنان این نقش پر رنگ است.

امام جمعه چغادک گفت: عمده سفارتخانه‌های آمریکا در جهان در واقع لانه‌ای برای فتنه گری در کشورها و نابودی ملت‌های برای رسیدن به اهداف و منافع شوم است و امروز این نقش را به صورت آشکار در عراق و لبنان می‌بینیم که با تحریک مردم و سوء استفاده از مطالبات آنان در صدد ایجاد ناامنی در این کشورها هستند که امیدواریم با هوشیاری مردم و مسؤولین این کشورها نقشه‌های شوم آنان در ناامن کردن منطقه خنثی شود.

وی افزود: البته امروز آمریکا در دوره زوال و افول خود قرار گرفته و به همین جهت با دستپاچگی سعی می‌کند هر روز از برگ‌های ضعیف‌تر و تکراری خود استفاده کند که امیدواریم با استقامت مردم منطقه در محور مقاومت، شاهد زوال روز افزون این قدرت استکباری و شیطانی باشیم.

خدری در ادامه سخنان خود با تذکر به مسئولین و نمایندگان استان برای توجه به مشکلات مردم گفت: باید مسئولان استان توجه بیشتری به مشکلات مردم و به ویژه جوانان داشته باشند.

وی ادامه داد: شغل و ازدواج و مسکن جوانان، و همچنین تفریح و ورزش جوانان و نوجوانان از اموری است که متأسفانه امروز با مشکل جدی مواجه است و همه مسئولان امر باید به خوبی و به صورت جهادی به وظیفه خود عمل کنند تا حداقل بخشی از این مشکلات را حل کنند، به ویژه نمایندگان مجلس باید به سوگندی که خورده‌اند وفادار باشند و در عمل به وعده‌های خود تلاش کنند و به جای مهره چینی برای انتخابات باید به فکر حل مشکلات مردم و جوانان باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر