پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۰۲۸
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

فکرشهر: معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر گفت: برداشت میگوی پرورشی در استان بوشهر تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد.

به گزارش فکرشهر، صغری اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در عرصه تولید میگوی پرورشی در سطح کشور است و سهم بالایی در تولید این محصول در کشور دارد.

وی با اشاره به تولید بیش از ۶۰ درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر خاطرنشان کرد: برداشت میگو از استخرهای پرورشی سایت‌های استان بوشهر در حال انجام است.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال در سطح ۵۱۰۰ هکتار از اراضی پرورشی استان بوشهر بچه‌میگو ذخیره شده بوده است، تصریح کرد: پیش‌بینی شده امسال بیش از ۲۰ هزار تن میگو در استان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۶ هزار تن میگو در چهار هزار هکتار از اراضی پرورشی استان برداشت شده است، تصریح کرد: برداشت میگو تا اواخر ماه جاری در اراضی پرورشی استان ادامه دارد.

اشرف خاطرنشان کرد: امسال اقدامات لازم برای کنترل بیماری لکه سفید میگو در اراضی پرورشی استان صورت گرفت و شاهد کنترل این بیماری مهلک بودیم.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر از دیگر ظرفیت‌های پرورشی استان به پرورش ماهی، آرتیما و جلبک‌های دریایی اشاره کرد و افزود: تلاش داریم تا زمینه توسعه آبزی‌پروری در استان فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر