چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پرونده کودک ۵ ساله‌ای به نام امین هنوز مفتوح است و سرنوشت مائده ۷ ساله هم هنوز مشخص نشده است، گفت: 3.8 درصد سرقت‌های مسلحانه در حوزه بانک و طلافروشی است.به گزارش فکرشهر، سرهنگ هادی مصطفایی، در نشست خبری پلیس آگاهی اظهار داشت: کمتر از 5 درصد کل جرایم مربوط به جرایم جنایی است.معاون مبارزه با جرایم قضایی پلیس آگاهی ناجا به آمار شش ماهه اول امسال پرداخت و گفت: در زمینه قتل 6.7 درصد کاهش داشته‌آیم و میزان کشفیات ما 88 درصد بوده است.
کد خبر: ۶۳۵۱
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳

فکرشهر: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پرونده کودک ۵ ساله‌ای به نام امین هنوز مفتوح است و سرنوشت مائده ۷ ساله هم هنوز مشخص نشده است، گفت: 3.8 درصد سرقت‌های مسلحانه در حوزه بانک و طلافروشی است.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ هادی مصطفایی، در نشست خبری پلیس آگاهی اظهار داشت: کمتر از 5 درصد کل جرایم مربوط به جرایم جنایی است.

معاون مبارزه با جرایم قضایی پلیس آگاهی ناجا به آمار شش ماهه اول امسال پرداخت و گفت: در زمینه قتل 6.7 درصد کاهش داشته‌آیم و میزان کشفیات ما 88 درصد بوده است.

وی ادامه داد: در جرایم جنسی کاهشی حدود 18 درصد داشته‌ایم و رقم کشفیات ما حدود 88 درصد بوده است؛ اغفال و فریب دادن قربانی شایع‌ترین شیوه بوده و در 8 درصد جرایم توأم با فیلمبرداری بوده است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در سرقت مسلحانه کاهش یا افزایش محسوسی نداریم و در زمینه آدم‌ربایی نیز بدون نوسان محسوس هستیم.

سرهنگ مصطفایی به سرقت‌های مسلحانه پرداخت و گفت: بیشترین سرقت‌های مسلحانه در حوزه خودرو و سرقت خرد بوده است اما مهم‌ترین جرایم سرقتی مسلحانه شامل بانک و طلافروشی‌ها که 3.8 درصد را شامل می‌شوند و درصد کشفیات ما در این حوزه حدود 90 درصد بوده است.

وی در مورد قتل‌های سریالی که امسال در کشور به وقوع پیوسته، گفت: یک پرونده‌ای در کردستان داریم که فردی که همسر خود را از دست داده و یک دختر داشت افراد را به بهانه ازدواج فریب داده و به قتل می‌رساند که تعداد قربانیان 3 نفر بوده که هویت‌شان شناسایی شده و هنوز رسیدگی به پرونده تمام نشده است.

سرهنگ مصطفایی ادامه داد: یک پرونده نیز در بوشهر داریم که تعداد قربانی آن 2 نفر بوده است.

معاون مبارزه با جرایم قضایی ناجا به پرونده مفقودی اشاره داشت و گفت: مائده آبچناری 7 ساله که در بندر انزلی در اوایل خردادماه بعد از مدرسه مفقود شده پرونده دیگری است که اقدامات زیادی صورت گرفته ولی متأسفانه مشخص نشده که چه سرنوشتی برایش اتفاق افتاده است.

سرهنگ مصطفایی به پرونده امین وکیلی 5 ساله در جوین اشاره کرد و گفت: دو نفر متهم بازداشت شده است که یکی مرد و دیگری زن می باشد و یک نفر متهم دیگر هم فوت کرده است؛ متهم زن اعتراف کرده که متهم فوت کرده دنبال جسد در چاه‌ها بود چرا که بعد از ربودن کودک را به داخل چاه انداخته‌اند اما هنوز پلیس نشانه‌ای در این زمینه نیافته و پرونده‌ مفتوح است.

معاون مبارزه با جرایم قضایی پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: در حدود 34 درصد قتل در کشور بین قاتل و مقتول نسبت فامیلی دور یا نزدیک وجود دارد و البته بیشترین نسبت، نسبت زوجیت است.
منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر