پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۰۷۱
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۹

فکرشهر: ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: پس از ۶ سال که هیچ کالای اساسی از طریق گمرک بوشهر وارد کشور نشده بود، بتازگی یک کشتی حامل۱۰ هزار تن برنج  در این بندر پهلو گرفته‌است که بزودی این محموله تخلیه خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، بهروز قره‌بیگی  روز یکشنبه در آیین معارفه معاون امور گمرکی (صادرات و ترانزیت) ستاد نظارت گمرک‌های استان بوشهر افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط استاندار بوشهر دولت مجوز واردات بخشی از کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را از طریق گمرک‌های این استان صادر کرده‌است که پهلوگیری کشتی حامل محموله ۱۰هزار تنی برنج در بندر بوشهر پس از ۶ سال طبق این مجوز انجام شده است.

وی بیان کرد: در همین ارتباط گمرک بوشهر در کمترین زمان ممکن و با اختصاص حداکثری تسهیلات گمرکی و به صورت شبانه روزی نسبت به خروج و ترخیص کالاهای اساسی اقدام می‎کند.

قره‌بیگی ادامه داد: تکریم تجار و بازرگانان سرلوحه فعالیت‌ها و مردم‌داری، رونق تجارت و سلامت اداری از مواردی است که همواره در گمرک مورد تاکید قرار دارد. 

وی تاکید کرد: اعتبار و جایگاه  گمرک با همیاری و همکاری تجار و بازرگانان ارتقا پیدا خواهد کرد که امیداوریم با ایجاد این تعامل و همکاری زمینه رونق بیش از پیش گمرک بوشهر و توسعه تجارت در این استان فراهم شود. 

قره‌بیکی اضافه کرد: هم اکنون ۶۰ درصد از امور در استان بوشهر مربوط به حوزه خدمات و تجارت است که این نشان دهنده حساسیت کار در گمرک است. 

وی  رونق اقتصادی استان را در گرو تقویت صادرات عنوان کرد و گفت: یکی از مولفه‌های مهم و اثرگذار در بخش رونق تولید تسریع و تسهیل در صادرات است که گمرک با ایجاد بسته تشویقی صادرات زمینه این مهم را فراهم کرده‌است.

در این نشست طی حکمی از سوی معاون توسعه و مدیریت گمرک جمهوری اسلامی ایران علی اسماعیل پور به عنوان  معاون جدید امور گمرکی (صادرات و ترانزیت ) ستاد  نظارت گمرک‌های استان بوشهر معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر