يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۲۹۸
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

فکرشهر: رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: هم‌اکنون گمرک زیر پوشش تلفن همراه قرار گرفته و برخی از خدمات آن از این طریق قابل انجام است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهدی میراشرفی پنجشنبه شب در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: در این ارتباط تلاش داریم افراد از هر کجا و هر زمان بتوانند خدمات خود را با تلفن همراه دریافت کنند که اکنون برای تحقق این مهم در ابتدای راه هستیم.

وی بیان کرد: در همه گمرک‌ها نیز از پلمب‌های‌های سنتی فاصله گرفتیم و با بکارگیری مهر وموم هوشمند امکان رصد و کنترل محموله‎های گمرکی در جاده‎ها فراهم شده‌است.

میراشرفی ادامه داد: در سایر موارد نیز امور را در زمینه هوشمندسازی پیش خواهیم برد.

وی گفت: گمرک از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کند تا مرزها و بنادر به عنوان یک مزیت و فرصت برای ساکنان این مناطق مورد استفاده گیرد.

میراشرفی افزود: اکنون در حوزه جنوب کشور یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز ساحلی داریم که فقط خود این سواحل با استفاده برای ترانزیت و تجارت می‌تواند کمک بسیار خوبی برای مرزنشینان باشد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تمامی تلاش گمرک تقویت معیشتی مرزنشینان از مسیر قانونی است که در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی در ارتباط با استان بوشهر گفت: برای تحقق یکی از مطالبه‎های مهم فعالان تجاری در استان بوشهر پس از سال‎ها معافیت‌ ۲۰ درصد سود بازرگانی به محموله‎های وارداتی از مبدا کشورهای حوزه خلیج فارس به بوشهر اعطا شد.

میراشرفی اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در گمرک بوشهر انتقال نیافتن کالا به گمرک منطقه ویژه بود که با انعطاف پذیری قانونی زمینه انتقال کالا از این گمرک به منطقه ویژه اقتصادی ۲ بوشهر فراهم شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر