چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۵۵۹
پنجشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر روز جمعه تا عصر روز شنبه در سواحل شمالی و مرکزی استان و مناطق شمالی خلیج فارس وقوع بارش خفیف و پراکنده باران همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز پنج‎شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده آرامش نسبی جوی و دریایی در نیمه جنوبی و سواحل مرکزی و جنوبی استان است.

وی بیان کرد: امروز در سواحل شمالی و قسمت‌های شمالی خلیج فارس به سبب افزایش نسبی سرعت وزش باد جنوبی، تلاطم دریا قدری افزایش یافته که پیش بینی می‌شود از امشب و طی روز جمعه با کاهش سرعت باد این نواحی از دریا نیز به تدریج آرام شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در سواحل شمالی گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد در  سواحل جنوبی متغیر به تدریج از امشب جنوب شرقی- جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت، سواحل شمالی و مرکزی غالبا شرقی- جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و فراساحل تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و از امشب ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل مرکزی و جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی امروز ۶۰ تا ۱۲۰ و گاهی ۱۵۰ و فردا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۳:۳۷ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۰۱، جزر دوم ۱۴:۰۰ و مد دوم دریا ساعت ۲۰:۲۸ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر