سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: نابینایان بوشهر تسهیلات 150 میلیون ریالی با سود 4 درصد دریافت می‌کنند.به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست با روشندلان استان بوشهر اظهار داشت: روشندلان علی‌رغم مشکلاتی که دارند، دارای توانمندی‌های بالایی هستند که می‌توانند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت جامعه داشته باشند.وی از برنامه‌ریزی ویژه برای رفع مشکلات جوانان خبر داد و بیان داشت: برای اشتغال جوانان متقاضی کار و توانمند در استان باید برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد و شاهد رفع مشکلات در این بخش باشیم.
کد خبر: ۶۵۷۰
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: نابینایان بوشهر تسهیلات 150 میلیون ریالی با سود 4 درصد دریافت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست با روشندلان استان بوشهر اظهار داشت: روشندلان علی‌رغم مشکلاتی که دارند، دارای توانمندی‌های بالایی هستند که می‌توانند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت جامعه داشته باشند.

وی از برنامه‌ریزی ویژه برای رفع مشکلات جوانان خبر داد و بیان داشت: برای اشتغال جوانان متقاضی کار و توانمند در استان باید برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد و شاهد رفع مشکلات در این بخش باشیم.

استاندار بوشهر به تلاش دولت برای فعال سازی بخش‌های مختلف جامعه در زمینه ایجاد اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: فرصت‌های شغلی مناسبی در استان با جذب سرمایه‌گذاران انجام شده است و برنامه‌های مختلف دیگری را نیز به همین منظور در دستور کار داریم.

اختصاص سه درصد اشتغال به معلولان و نابینایان

وی تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی مکلف به اختصاص سه درصد اشتغال به معلولان و نابینایان هستند و  بهزیستی باید با نظارت و پیگیری مستمر زمینه محقق شدن این مهم را فراهم سازد.

سالاری ادامه داد: یکی از مشکلات جامعه به‌ویژه معلولان و نابینایان موضوع مسکن است که در نشست با معاون وزیر تعاون مقرر شد تعدادی واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی در استان ساخته شود.

وی تاکید کرد: رئیس سازمان بهزیستی قول قطعی داده است که در آینده نزدیک مرکز فرهنگی و ورزشی معلولان و نابینایان بوشهر ایجاد شود و بهزیستی استان نیز باید پیگیری لازم را در این زمینه داشته باشد.

لزوم مناسب سازی معابر عمومی برای نابینایان

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم تلاش همه دستگاه‌ها اجرایی برای مناسب سازی معابر برای نابینایان خاطرنشان ساخت: ایجاد کلینیک جامع توانبخشی در استان بوشهر نیز از موضوعات مهمی است که در دست پیگیری است.

وی به پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات اشتغال نابینایان اشاره کرد و افزود: نابینایان بوشهر تسهیلات 150 میلیون ریالی با سود چهار درصد دریافت می‌کنند.

سالاری به ایجاد کتابخانه گویا توسط آموزش و پرورش استثنایی برای نابینایان در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: همچنین یک میلیارد ریال برای تکمیل سالن ورزشی نابینایان استان بوشهر در مدرسه برکت بوشهر تخصیص داد.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر