سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس کل دادگستری استان تشریح کرد:
فکرشهر: مالباختگان باید سودهای دریافتی را برگشت دهند/ برخورد با افرادی که مغرضانه حرف می‌‎زنند/ دستگیری متهم ردیف سوم در فرودگاه امام/ پرداخت پول مالباختگان در دو مرحله/ آغاز مرحله جدید بازجویی از...
کد خبر: ۶۵۷۱
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۶

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر از دستگیری متهم ردیف سوم پرونده اخلال در نظام اقتصادی و انتخاب 10 قاضی برای تسریع در رسیدگی به این پرونده خبر داد.

به گزارش فکرشهر، حیدر بحرانی در نشست خبری اظهار داشت: به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده اخلال در نظام اقتصادی که در بوشهر اتفاق افتاده، 10 نفر از قضات استان را برای رسیدگی به پرونده و بازجویی از مالباختگان انتخاب کردیم.

وی افزود: این قضات از روز شنبه آینده در دفتر خود از 7800 مالباخته این پرونده بازجویی و تحقیق خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: بر اساس قولی که به مردم دادیم برای رسیدگی به پرونده، اکنون تصمیم داریم با این روند رسیدگی به پرونده را تسریع کنیم.

بحرانی گفت: معتقدیم در بین افراد مالباخته هستند افرادی که نیاز مبرم به پول خود دارند، لذا تصمیم گرفتیم روند پرونده را تغییر دهیم و پاسخگوی ندای مردم باشیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون 3 هزار نفر از افرادی که مالباخته هستند مورد بازجویی قرار گرفتند، گفت: در این مرحله تلاش می‌کنیم از بقیه مالباختگان نیز تحقیقات لازم به عمل آوریم.

آغاز مرحله جدید بازجویی از مالباختگان از شنبه آینده

رئیس کل دادگستری استان بوشهر  همچنین گفت: بر اساس روش جدید رسیدگی به پرونده، قضات انتخاب شده روزانه 500 نفر از مال باختگان را مورد بازجویی و تحقیق قرار می‌دهند و امیدواریم تا کمتر از 20 روز آینده این تحقیقات تمام شود.

بحرانی افزود: بر این اساس از روز شنبه آینده هر کدام از قضات روزانه 50 نفر را مورد بازجویی قرار می‌دهند و اساس کار در این مرحله این است که اصل مبلغ پرداخت شده به متهمان استخراج شود.

وی ادامه داد: در برخی از فرم‌های ثبت‌نام مالباختگان میزان سود هم نوشته شده که باید تنها اصل پول پرداختی قید شود و تاکید قضات هم این باشد که بازجویی در راستای احراز اصل سرمایه افراد انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: پس از اتمام مرحله بازجویی، پرونده در یک کمیته تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا موارد بیان شده در بازجویی با اسناد ارائه شده از سوی مال‌باختگان مطابقت داده شود، لذا از مالباختگان انتظار داریم حق مطلب را در بازجویی بیان کنند.

پرداخت پول مالباختگان در دو مرحله

بحرانی با بیان اینکه پرداخت پول مالباختگان در دو مرحله انجام خواهد شد، افزود: بخشی از پول پس از پایان بازجویی‌ها خواهد بود، بخشی هم پس از فروش قانون اموال متهمان پرداخت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: 10 قاضی در کنار بازپرسان اصلی پرونده کار تحقیق از مالباختگان را بر عهده دارند و سپس پرونده در کمیته تخصصی و نهایتا بازپرس پرونده قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: از قضات انتظار داریم در بازجویی‌ها حرمت افراد مالباخته را نگه دارند و با صبر و تحمل به پرونده آنان رسیدگی کنند.

برخورد با افرادی که در مورد پرونده مغرضانه حرف می‌‎زنند

بحرانی بیان کرد: برخی افراد در جامعه هستند که عنوان می‌کنند متهمان دستگیر شده توانایی بازپرداخت پول افراد را داشتند، اما باید عرض کنم این افرادی که چنین می‌گویند مغرض هستند و چنانچه افرادی بخواهند چنین موضوعی را ترویج دهند با جدیت با آنان برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دستگاه قضا یک تنه وارد این پرونده شده و هدف ما احقاق حقوق مردم و جلوگیری از هنجارشکنی در جامعه بوده است، استمرار آن وضعیت مشخص نبود به کجا می‌رسد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: ورود دستگاه قضا به این پرونده به حق بوده و کسانی که چنین موضوعی را مطرح کردند اشتباه می‌کنند چرا که اگر ما به این پرونده ورود پیدا نمی‌کردیم هیچ سازمانی هم جرات ورود به این پرونده را نداشت.

دستگیری متهم ردیف سوم در فرودگاه امام

حیدر بحرانی ظهر گفت: متهمان پرونده اخلال در نظام اقتصادی باید مجازات سختی شوند.

بحرانی بیان کرد: ورود ما به پرونده فقط با هدف احقاق حقوق مردم بوده و هیچ غرضی هم به غیر از این نداشتیم، لذا توصیه می‌کنم افرادی که به دنبال ترویج این بحث هستند که متهمان توانایی بازپرداخت پول مالباختگان را داشتند، چنین کاری را ادامه ندهند، چرا که اگر این روند ادامه یابد به شدت با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پرونده مهم بوده و علاوه بر خود مالباختگان خانواده‌های آنها هم درگیر این مسئله هستند و مشکلات فراوانی نصیب آنها شده، اقدام متهمان بسیار ناپسند بوده و باید مجازات سختی شوند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: متهم ردیف سوم پرونده هم در فرودگاه امام دستگیر شده و افرادی هم که به این شخص پولی دادند، باید به دادگستری مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

هشدار جدی به یک موسسه مالی و اعتباری بوشهر

بحرانی گفت: در ارتباط با یک موسسه مالی و اعتباری بوشهر مردم مراجعات زیادی داشتند و عنوان کردند حق آنها ضایع شده، به طوری که این موسسه اکنون 22 میلیارد تومان کسری دارد و نمی‌تواند پول مردم را برگرداند، لذا به این موسسه یک‌ماه فرصت می‌دهیم وضعیت پولی که از مردم (65 هزار مشتری) دریافت کرده را مشخص کند، در غیر اینصورت دستگاه قضا ورود می‌کند.

مالباختگان باید سودهای دریافتی را برگشت دهند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: از اصحاب رسانه انتظار داریم به مردم اعلام کنند ما به دنبال این هستیم که هرچه زودتر حق مردم مال باخته به آنها برگشت داده شود، مردم متوجه باشند اقدامات دستگاه قضا به نفع آنهاست و افرادی هم که علاوه بر پول خود سود آن را نیز دریافت کردند، باید سود دریافتی را برگشت دهند، چرا که ربا محسوب شده و حرام است.

وی گفت: روند رسیدگی به پرونده متهمان نیز پس از مشخص شدن وضعیت تحقیقات از مال باختگان مشخص خواهد شد.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر