چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: هنرمندان گناوه‌ای در پی کشته شدن یک کودک گناوه‌ای در یک مراسم عروسی در پی تیراندازی در این مراسم، با حضور در کنار ساحل و تخریب نماد اسلحه، مخالفت خود را با این تفریحات ناسالم در مراسم عروسی اعلام کردند.به گزارش فکرشهر، هنرمندان رشته‌های مختلف هنری گناوه صبح شنبه با حضور در کنار ساحل و تخریب نماد اسلحه‌های شکاری استفاده شده در مراسم عروسی مخالفت خود را با تیراندازی در مراسمات جشن و عزا بخاطر به خطر افتادن جان شهروندان اعلام کردند.
کد خبر: ۶۶۲۷
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

فکرشهر: هنرمندان گناوه‌ای در پی کشته شدن یک کودک گناوه‌ای در یک مراسم عروسی در پی تیراندازی در این مراسم، با حضور در کنار ساحل و تخریب نماد اسلحه، مخالفت خود را با این تفریحات ناسالم در مراسم عروسی اعلام کردند.

به گزارش فکرشهر، هنرمندان رشته‌های مختلف هنری گناوه صبح شنبه با حضور در کنار ساحل و تخریب نماد اسلحه‌های شکاری استفاده شده در مراسم عروسی مخالفت خود را با تیراندازی در مراسمات جشن و عزا بخاطر به خطر افتادن جان شهروندان اعلام کردند.

معاون سیاسی فرماندار گناوه در این تجمع، در جواب درخواست‌های هنرمندان گفت: حرکت ارزشمند هنرمندان به عنوان پیشگامان جامعه در برابر این اقدامات موثر خواهد بود.

نوروزی افزود: ما در شورای تامین شهرستان به جد به این مساله رسیدگی خواهیم کرد و با مشارکت همه بخش ها دیگر اجازه این اقدامات را نخواهیم داد.

شهردار گناوه در این اجتماع که با حضور تعداد زیادی از هنرمندان و شهروندان گناوه‌ای همراه بود، اظهار داشت: من با دیدن تصاویر این کودک معصوم متاثر شدم و از هنرمندان عزیز بخاطر حضور دربین مردم برای آگاه سازی آنها در جلوگیری از این اقدامات تشکر می کنم.

محمدرضا عربزاده با محکوم‌کردن این چنین حرکاتی دربرنامه‌ها عروسی، خاطرنشان ساخت: امیدواریم فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت بگیرد و کمتر شاهد قوع چنین اتفاقاتی باشیم.

رئیس انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان بوشهر نیز با اشاره به اتفاقی که دوشب پیش در جریان یک مراسم عروسی در گناوه افتاده گفت: دو روز است که شهر گناوه عزادار از دست دادن کودک دو ساله معصوم خود است. کودکی که به دور از هیاهوی آدم های بزرگ سرگرم بازی بود ولی شلیگ تیر از یک اسلحه شکاری که برای ایجاد شادی لحظه ای و تفریحی ناسالم در یک مراسم عروسی رخ داده بود او را به کام مرگ فرستاد.

محمد مظفری افزود: گناوه به عنوان یک شهر فرهنگی  سرشار است از آیین ها و رسوم بسیار خوبی که به فراموشی سپرده شده اند. ولی متاسفانه ما به جای  احیای  رسوم دیرینمان به سرگرمی‌های خطرناک نظیر تیراندازی در مراسم های تششیع مردگان، عروسی‌ها و استقبال از حجاج روی آورده‌ایم.

این نویسنده و کارگردان تئاتر  گفت: هنرمندان گناوه‌ای که شنیدن این خبر آنها را نگران، ناراحت و افسرده کرده با تجمع در ساحل گناوه اعلام می کنند که مخالف این حرکت‌های مخل آسایش مردم هستند.

مظفری افزود: همه شهروندان  گناوه‌ای به عنوان سرباز فرهنگی این دیار موظفند در برابر این اقدامات ضد شهروندی و ضد فرهنگی بایستند.

این هنرمند همچنین به نمایندگی از جامعه هنری خواست تا مسئولین در برابر این اقدامات  اقدامات موثری انجام دهند.

حسین رییسی از هنرمندان موسیقی گناوه هم گفت: بعد از شنیدن خبر مرگ این کودک با مشورت با دیگر هنرمندان تصمیم گرفتیم در کنار ساحل و در بین مردم حضور پیدا کنیم و مخالفت خود را باین حرکات ضد آسایش مردم اعلام کنیم.

بهزاد کریمی از دیگر برگزار کنندگان این برنامه نیز گفت: ما در این مراسم یک حجم شنی به شکل  اسلحه به طول ده متر ساختیم و در پایان توسط هنرمندان، کودکان و مردم تخریب شده تا همه مخالفت خود را با این گونه اقدامات اعلام کنند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر