سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۲۴۳
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶

فکرشهر: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه کشور گفت: کمترین تخلفات انتخاباتی از ناحیه عوامل برگزاری انتخابات در ۴۱ سال گذشته مربوط به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، محمدباقر الفت در یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان کنگان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: تا امروز تنها ۲۳ پرونده تخلف قضایی مربوط به انتخابات در کل کشور در دستگاه قضایی تشکیل شده و این در حالی است که در دوره قبل تا چنین روزی حجم پرونده قضایی تشکیل شده ۳۰۰ پرونده بود.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه‌گذاران گفت: حمایت قانونی از فعالان اقتصادی تکلیفی ملی بر دوش دستگاه قضایی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به موضوع ایجاد زندان در برخی شهرستان‌ها از جمله جنوب استان بوشهر اشاره و بیان کرد: در صورتی که زمین را فرمانداری تهیه کند در کمترین زمان ممکن بازداشتگاه ۶۰ نفره در کنگان راه اندازی خواهد شد.

وی درباره مشکل برخی از اهالی کنگان و بنیاد مستضعفان گفت: گزارشی در این خصوص تهیه شود تا پس از اطلاع ریاست دستگاه قضا، با مسئولان بنیاد مذاکره و این موضوع  بیشتر بررسی شود.

الفت درباره مشکل برخی اهالی سیراف با میراث فرهنگی نیز با تاکید بر پیگیری موضوع افزود: زمین‌هایی که ثبت ملی شده باشند باید جایگزین شود.

وی با اشاره به رضایت عمومی از سفر‌های استانی رئیس قوه قضائیه، نظارت، کنترل و پایش، ارتباط صمیمی با مردم، بهبود عملکرد دستگاه قضایی و برطرف شدن معایب و نواقص را از مهمترین اهداف این سفر‌ها عنوان کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه همچنین تصمیمات شتابزده و گاه غیرکارشناسی را از آفت‌های کشور دانست و گفت: مسئولان باید از هرگونه تصمیم جناحی و تصمیم‌هایی که در آن تعارض منافع وجود دارد اجتناب کنند.

وی با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی مردم از جرائم بیان کرد: امروز پیشگیری از وقوع جرم وظیفه‌ای ملی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر