چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۶۷۹
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸

فکرشهر: معاون امورعمرانی استاندار بوشهر گفت: مسوولان و مردم این استان در راستای ایفای مسوولیت خود در مهار ویروس کرونا پای کار هستند و این مهم را با شکست این ویروس ادامه خواهیم داد.

به گزارش فکرشهر، مهرداد ستوده روز یکشنبه در خصوص نقش من در مهار کرونا در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس سیاستگذاری استان دهیاری‌ها و شهرداری‌های و شوراهای استان با تمام توان و اعتباراتی که در اختیار دارند پای کار هستند و در راستای انجام اقدامات لازم پیشگیرانه کوتاهی نخواهند کرد.

وی گفت:درکنارتلاش جان برکفان بخش سلامت همه افراد در بخش‌های مختلف برای مقابله با ویروس کرونا پیشقدم شده اند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: در این شرایط حساس تمام اقدام‌های لازم برای رعایت بهداشت فردی،عمومی و اطلاع رسانی در خصوص ضرورت انجام این کار اندیشیده شده است.

ستوده اضافه کرد: بنا به تشخیص مدیریت ارشد استان از تمام ظرفیت موجود در استان برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده می‌شود در همین ارتباط قرار شده شهر بوشهر به چهار بلوک تقسیم و با استفاده از حضور نیروهای مسلح مستقر در استان، سم پاشی، ضد عفونی و گندزدایی انجام شود.

وی گفت: نیازسنجی لازم برای ضد عفونی شهر بوشهر انجام و به این وسیله مدلی کلی برای مناطق شهری و روستایی استان تعریف و ابلاغ می‌شود.

وی گفت: مردم محدوده شهرها، روستاها و مناطق عشایری ویروس کرونا را جدی بگیرند و مطمئن باشند خادمان آنها در مدیریت استان در هر لباسی که باشند دغدغه سلامت مردم را دارند پس با توجه به غنای فرهنگی و شعور بالای اجتماعی که از شما مردم استان سراغ داریم انتظار می‌رود با توجه به پویش در خانه بمانیم به خودمان کمک کنیم.

ستوده ادامه داد: در همین ارتباط مردم تا آنجایی که امکان دارد تجمعات را کم، دید و بازدیدهای عید را محدود در خانه بمانیم تنها در این صورت است که می توانیم با کنارهم بودن، همگرایی، همدلی و حضور نیروهای خودجوش برای تولید ماسک و مواد ضد عفونی و تلاش های توده مردم بتوانیم در پایان این بحران کارنامه موفقی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: توجه به رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامتی از سوی مردم ضروری است پس مردم با همفکری لازم به ما کمک کنند تا آنطور که شایسته است با این ویروس مبارزه کنیم.

ستوده اضافه کرد: اقدام‌ها و گام‌های خوبی از سوی واحدهای اقتصادی و شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تهیه ماسک و دست کش در استان بوشهر  انجام شده است و کارگاه‌های زیادی که با استفاده از تسهیلات روستایی راه اندازی شده بود در زمان حاضر در این بخش فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: همچنین حضور بخش خصوصی در زمینه تولید الکل و ژل شست و شو و ضد عفونی بسیار چشمگیر است که به زودی تولیدات آنها وارد استان می شود.

ستوده  گفت: با توجه به اینکه سلامت مردم امروز مهمترین مساله به شمار می‌رود براساس دستور ستاد مقابله با کرونا هر دستگاهی می‌تواند تا آنجایی که توان دارد پای کار باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر