سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۰۶۶۲
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت معدن و تجارت گفت : دولت به منظور کمک به معیشت مردم کالاهای اساسی شامل برنج ،روغن و شکر را با نرخ دولتی از طریق تعاونی ادارات و فروشگاه های زنجیره ای به مردم ارائه کرده است .

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، جمالی افزود : در این مرحله719 تن برنج ،719 تن شکر و به همین میزان روغن با نرخ مصوب در نظر گرفته شده است .
وی اضافه کرد : اولویت ما در این طرح افراد تحت پوشش کمیته امداد ،بهزیستی و ملوانانی است که تحت تاثیر آسیب از کرونا قرار گرفته اند .

معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت ادامه داد : ثبت نام برای دریافت کالاها به صورت تلفنی ،اینترنتی انجام می شود تا سلامت مردم حفظ شود اما با حفظ فاصله اجتماعی امکان پذیر است .
وی با بیان اینکه هم اکنون نیز به دنبال جذب سهمیه های جدید برای وروذ به بازار هستیم گفت : برخی کالاها مشمول ارز دولتی هستند و با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد کشور شده اند که بازرسان و دیگر سازمان های دولتی باید مراقب باشند که عمده فروشان و خرده فروشان با حفظ رعایت قانون کالا را باقیمت مناسب عرضه کنند.

جمالی گفت : سایر اقلامی که با ارز نیمایی وارد می شود نیز برحسب فرایند نرخ گذاری توسط وارد کننده  و سود قانونی ومحاسبه  هزینه های حمل عرضه می شود.
وی بیان داشت : هم اکنون  برای فروش کالایی چون برنج هندی قیمت 80 هزار تومان و برنج پاکستانی 89 هزار در بازار به صورت آزاد مصوب شده است .اما این روزها شاهد افزایش قیمت آن دربازار هستیم که یک دلیا آن سوء استفاده سودجویان است.

معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت گفت : البته روزانه 50 نفر از بازرسان در استان نظارت بر بازار را انجام می دهند .
جمالی بیان داشت : قیمت شکر مصرف خانوار تولید داخل  و وارداتی نیز بر اساس ارز نیمایی در کارخانه 6 هزار و 350 تومان است که با محاسبه هزینه حمل ،سود عمده فروش و خرده فروش قیمت نهایی مصرف کننده لحاظ می شود .
وی اظهار کرد : تا پایان ماه مبارک رمضان قیمت شکر هر کیلو 4 هزار و 50 تومان در واحد تولید است و قیمت بسته های یک کیلوگرمی 5 هزار و 900 تومان محاسبه می شود .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر