چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۶۶۶
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

فکرشهر: در آیینی از شیوه‌نامه هنر، فرهنگ و تمدن استان بوشهر در حوزه هنری بوشهر رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیر حوزه هنری بوشهر در این آیین گفت: استان بوشهر استانی با سابقه تمدن و فرهنگ کهن است که آثار بسیاری هم در این حوزه تالیف شده است.

امید پارسایی‌فر افزود: حوزه هنری یکی از نهاد‌هایی است که وظیفه تالیف شناختنامه‌های استانی را بر عهده دارد و در سال‌های گذشته نیز ۷۰ جلد کتاب را در این زمینه منتشر کرده است.

وی گفت: امروز با رونمایی از شیوه‌نامه شناختنامه هنر، فرهنگ و تمدن استان بوشهر فرصتی برای فعالان، پژوهش‌گران، محققان و اهالی اندیشه فراهم می‌شود تا بر اساس اولویتی که هیئت شورای علمی در این شناختنامه مشخص کرده فعالیت کنند.

مدیر حوزه هنری بوشهر یادآور شد: تا پیش از این افراد آثار خود به رشته تحریر درآورده و به حوزه هنری ارائه می‌دادند، اما از این پس باید براساس ۳۰ موضوع اعلام شده و بر اساس نظر شورای علمی فعالیت کنند.

وی افزود: با این روش از دوباره کاری و انتشار تالیفات با عناوین مشابه پیشگیری شده و اتلاف وقت و سرمایه نیز نخواهیم داشت.

پارسایی‌فر ادامه داد: به این ترتیب همسویی و هماهنگی میان اهالی هنر برقرار می‌شود تا بتوانیم سابقه تمدنی استان بوشهر در کرانه خلیج‌فارس را در یک مجموعه مدون منتشر کنیم.

وی گفت: بناست دو بار در سال فراخوان علمی انتشار یابد و همه پژوهشگران از سراسر کشور و دنیا می‌توانند آثار خود را برای بررسی و تصمیم گیری در شورای علمی ارائه دهد.

مدیر حوزه هنری بوشهر بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سه ماه آینده ۵ جلد کتاب و تا پایان سال ۲۰ جلد کتاب مرتبط با محتوای این شناختنامه منتشر می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر