چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۵۳۸
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

فکرشهر: فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: توجه و اهمیت به صنعت گردشگری موجب توسعه، رونق پایدار و ایجاد اشتغال موثر در این شهرستان می‌شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، احمد دشتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان دیلم افزود: این شهرستان یکی از قطب‌های گردشگری جنوب کشور است که توسعه این صنعت باید در اولویت قرار گیرد.

وی اظهار کرد: مبنا و محور توسعه شهرستان دیلم درحوزه گردشگری شیلات و توسعه بندری است هرچند در این بخش گام‌هایی برداشته شده اما با توجه به ظرفیت بالا و بی نظیر این اقدام‌ها کافی نیست.

دشتی با اشاره به اینکه شغل بیشتر مردم این شهرستان به دریا و  تجارت وابسته است، گفت: باتوجه به اینکه فعالیت دراین حوزه همیشه دستخوش تغییرات بوده به همین دلیل افراد دربخش‌ها و شرکت‌های خصوصی در بخش گردشگری و شیلات بایداز ظرفیت دریا به خوبی استفاده کنند تا چرخ اقتصاد، تولید و رونق در این شهرستان برای همیشه بچرخد.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان دیلم بیان کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی در هر سطح و حوزه موظف به همکاری، برطرف کردن مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران تا رسیدن به نتیجه باشند در غیر این صورت با دستگاه و مسئول مربوطه برخورد می‌شود.

وی گفت: سایت جدید پرورش میگوی ضلع شمالی یکی از پروژه‌های مهم و در دست اقدام شهرستان دیلم است که در کاهش نرخ بیکاری این شهرستان تاثیر بسزایی دارد.

دشتی افزود: فعالیت در هرحوزه اقتصادی و اجتماعی شهرستان با نظارت فرمانداری به عنوان نماینده عالی دولت صورت می‌گیرد.

وی توسعه حوزه شیلات و مزارع  پرورش میگو را یکی از اتفاق‌های خیلی خوب شهرستان دیلم عنوان کرد و گفت: سایت پرورش میگو واقع درروستای بویرات با دارابودن ۴۸ مزرعه که ۴۴ مزرعه آن با ظرفیت ۱۰۰ درصد و مابقی با ظرفیت ۵۰ درصد درحال فعالیت هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر