دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۴۶۱۵
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: فراخوان دومین جشنواره ادبی هنری حماسه مجنون در ۱۰ رشته و ۱۵ موضوع در استان بوشهر منتشر شد.

به گزارش فکر شهر و به نقل از ایرنا، دبیر دومین جشنواره ادبی هنری حماسه مجنون گفت: این جشنواره با اهدافی از جمله حفظ و نشر نام و یاد شهدا، شناخت ظرفیت‌های هنری استان و تشویق و ترغیب آنها نسبت به بروز خلاقیت و تولید آثار هنری با رویکرد دفاع مقدس، ایجاد بانک آثار فاخر هنرمندان استانی، ایجاد بستر مناسب جهت ارائه آثار تولید شده در قالب های مختلف و دیواره نگاره شهری، المان شهری، تندیس، جشنواره ها، نمایشگاه‌های ثابت عکس، کتاب و مجموعه آثار برگزار می‌شود.

عباس دهقان کمارجی افزود: علاقه مندان و هنرمندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ مردادماه ۹۹ به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی یادآور شد: این جشنواره توسط ستاد مردمی حماسه مقاومت مجنون و مجمع ایثارگران و رهروان شهدای تخریب چی دشتستان در ۱۰ رشته گرافیک، تصویرسازی، عکاسی، فیلم کوتاه، نماهنگ، شعر، داستان کوتاه، نثر ادبی، خاطره نویسی و قصه گویی برگزار می‌شود.

دهقان کمارجی بیانکرد: این آثار در قالب موضوعات پیشنهادی شامل فرهنگ عاشورا، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، معرفی یک شهید در قاب تصویر یا اثر ادبی، زنان حماسه ساز تاریخ، مادران، همسران شهدا، ولایت پذیری و استکبارستیزی در سیره شهدا و شهدای مدافع حرم، مدافع سلامت و سردار سلیمانی داوری خواهد شد.

دبیر جشنواره ادبی هنری حماسه مجنون ادامه داد: اولین جشنواره در سال گذشته با شرکت ۷۵ هنرمند نخبه ادبی و هنری از ۱۰ استان کشور و آفرینش ۱۵۴ اثر هنری و ۱۶۰ اثر ادبی با هدف زنده نگه داشتن راه و یاد شهدا در آیینه هنر برگزار شد.

دهقان افزود:نمایشگاه این جشنواره ۳۱ شهریور ماه  تا ۶ مهرماه امسال و اختتامیه جشنواره نیز ۵ مهرماه ۹۹ برگزار خواهد شد که  علاقمندان برای ثبت نام و ارسال آثار به آدرس www.hamaseyemajnoon.ir  مراجعه کنند.

در میان ده ها و صدها حماسه خلق شده توسط فرزندان غیور دیار دارالحماسه دشتستان، حماسه مقاومت سرداران و شهدای جزیره مجنون آوازه دیگری دارد.

فرماندهان و بسیجیان فداکار ناوتیپ ۱۳ امیرالمومنین(ع) در ۴ تیرماه ۶۷ در واپسین روزهای دفاع مقدس در نبرد تن به تن با ارتش رژیم بعث با مقاومتی جانانه با بدنهایی قطعه قطعه شده دشمن را به عقب راندند که رشادت‌های آنها باید در قالب هنر ماندگار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر