سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۷۶۳
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۹

فکرشهر: رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: مالکان شناورهای مغروق و نیمه مغروق در خور بندر گناوه نسبت به خارج سازی این شناورها تا زمان تعیین شده اقدام کنند.

به گزارش فکرشهر، داود بهادری ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور ارتقا سطح ایمنی دریانوردی و همچنین عکس العمل مناسب در خصوص حوادث غیرمترقبه خصوصاً آتش سوزی در خور گناوه و تأمین امنیت، ارتقای سطح ایمنی تردد شناورها، اسکله و تأسیسات از مالکان شناورهای مغروق و نیمه مغروق خواسته شده تا نسبت به خارج کردن این شناورها هر چه سریع‌تر تا زمان تعیین شده اقدام کنند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه افزود: بر اساس هماهنگی با دریابانی و دستگاه‌های مربوطه و به استناد دستور دادستان شهرستان مالکان شناورهای مغروق و نیمه مغروق در خور گناوه تا ۲۱ شهریور ماه فرصت دارند که نسبت به خارج سازی شناورهای خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۸ شناور مغروق و نیمه مغروق در خور این بندر وجود دارد بیان کرد: از خطرات بالقوه موجود در خور گناوه وجود شناورهای مغروق و نیمه مغروق است که این شناورها در سال‌های گذشته در کانال ورودی و خروجی بندر گناوه غرق و رها شده‌اند که وجود طولانی‌مدت این شناورها علاوه بر ایجاد مشکلاتی در تردد شناورها در این بندر و کاهش ایمنی تردد دریانوردی باعث ایجاد مانع بزرگ در برابر اقدام مناسب در زمان بروز حوادث غیرمترقبه و همچنین باعث گسترش آتش سوزی‌های احتمالی و افزایش تدریجی ورود آلاینده‌ها از شناورها به محیط آبی و به دنبال آن بروز مخاطرات محیط زیستی در پی داشته است.

بهادری یادآور شد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته از مالکان این شناورها خواسته شد تا نسبت به خارج سازی شناورهای خود اقدام کنند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه بیان کرد: برای تشویق مالکان شناورهای مغروق و بر اساس دستورالعمل ساماندهی، یکی از شروط ساماندهی شناور جدید در خور، خارج سازی شناور نیمه مغروق و ابطال گواهینامه ثبت آن در اداره ثبت و بازرسی شناورها است.

وی تصریح کرد: در صورتی که مالکان این شناورهای مغروق و نیمه مغروق نسبت به خارج سازی شناورهای خود از خور اقدام نکنند اداره بندر و دریانوردی گناوه نسبت به خارج سازی آنها اقدام خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر