سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر:
کد خبر: ۷۴۹۲۳
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر گفت: ۱۰ هزار و ۱۶ نفر بوشهری مشمول بیمه بیکاری شده‌اند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، حمیدرضا پناه اظهار داشت: بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا توسط این اداره تأیید و به وسیله تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود که ۱۱ هزار و ۹۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند.

وی از پرداخت بیمه بیکاری ماه‌های اسفند و فروردین برای افراد مشمول خبر داد و اضافه کرد: ثبت‌نام برای دریافت بیمه بیکاری منوط به ثبت‌نام در سامانه تخصصی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر اظهار داشت: ۱۵ مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در بخش‌های تولیدی، خدماتی، گردشگری، حمل‌ونقل، ورزشی و دیگر صنوف شناسایی‌شده است که تسهیلات اعتباری به این واحدها پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: به کارگاه‌های تعطیل‌شده به ازای هر نفر ۱۶ میلیون تومان وام با نرخ ۱۲ درصد پرداخت می‌شود که این تسهیلات ۵۰ درصد آن به حقوق و دستمزد و ۵۰ درصد دیگر به هزینه کارگاه اختصاص دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: به واحدهای نیمه فعال آسیب‌دیده از کرونا هم به ازای هر نفر ۱۲ میلیون تومان وام حمایتی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: مهلت ثبت‌نام دریافت تسهیلات ویژه مشاغل آسیب‌دیده ناشی از شیوع کرونا برای مشاغل بیمه‌شده تأمین اجتماعی تا ۱۵ شهریور و مشاغل غیررسمی و بنگاه‌های اقتصادی بیمه نشده تا پایان شهریورماه تمدیدشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در سامانه کارا را برای دریافت وام حمایتی ضروری است.

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۶۵۴ نفر درخواست وام حمایتی ناشی از خسارت کرونا در استان بوشهر داده‌اند اظهار داشت: تاکنون به هزار و ۶۵۴ شغل تسهیلات حمایتی ناشی از خسارت کرونا در استان بوشهر پرداخت‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این تعداد درخواست دریافت ۸۴۰ میلیارد ریال وام حمایتی داشته‌اند که تاکنون ۲۴۴ میلیارد ریال آن پرداخت‌شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر