سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۰۸۱
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: سومین مرحله غربالگری کرونا با اولویت شناسایی و توجه به افراد دارای بیماری زمینه‌ای در این استان در حال اجراست.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دکتر سعید کشمیری روز پنجشنبه در نشست ستاد کرونا استان بوشهربا حضور معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: تلاش می‌شود در این مرحله افراد دارای بیماری زمینه‌ای از جمله افراد مبتلا به فشار خون و دیابت فراخوان داده شوند و مورد غربالگری قرار گیرند.

وی با اشاره به جان باختن ۴۵۱ بیمار ناشی از ابتلا به ویروس کرونا اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد ۳۳ درصد از جان باختگان مبتلا به دیابت و ۲۸ درصد مبتلا به فشار خون و مابقی نیز دچار سایر بیماری‌های زمینه‌ای هستند.

به گفته کشمیری ۴۲ درصد از بیماران مبتلا به ویروس کرونا زن و مابقی مرد هستند و بیشتر مبتلایان به این ویروس در استان بوشهر در گروه سنی میانسالان و سالخوردگان است. 

کشمیری اضافه کرد: براساس آمارها از شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر تاکنون ۲۵هزار نفر بیمار حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده که از این شمار ۱۰ هزار نفر مثبت بودند و از این افراد هفت هزار و ۵۰۰ نفر بستری شده‌اند.

وی  افزود: در زمان حاضر ۲۸۸ بیمار در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۱۷۷ نفر مثبت هستند و از این شمار ۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و از این شمار نیز ۱۷ نفر بدحال و به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

دببر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۹ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان بهبود یافته و ۶۸۰ نفر نیز در قرنطینه به سر می‌برند.

وی افزود:۴۲ درصد از بیماران زن و مابقی مرد و بیشترین مبتلایان در گروه سنی میانسال و سالخورده هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر