سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۴۷۳
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

فکرشهر: رئیس شیلات بندرگناوه گفت: ۱۰۰ شرکت با ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۲۰۰ نفر در طرح‌های میگوی این شهرستان در زمینه تولید این آبزی صادراتی ارزآور فعال هستند.

به گزارش فکرشهر  و به نقل از ایرنا، مهدی ابراهیمی افزود:  یکهزار و ۷۷۰ هکتار از سطح  مزارع این شهرستان در مناطق ریگ، رودشور جنوبی و حله در قالب  یکهزارو ۵۲۵ استخر زیر کشت پرورش میگو رفته است.

وی اظهارداشت: امسال پرورش دهندگان میگو در  این شهرستان ۴۷۴ میلیون و ۳۶ هزار قطعه لارو میگو از اول خرداد ذخیره‌سازی کردند که براساس پیش‌بینی‌های  صورت گرفته میزان برداشت درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی خواهد داشت.

رئیس شیلات گناوه گفت: زمان برداشت میگو در استخرهای ذخیره شده پایان شهریور امسال است که پس از تحویل به مراکز عمل‌آوری  و بسته‌بندی به خارج کشور صادر می‌شود.

وی بیان کرد: مزارع  پرورش میگوی این شهرستان علاوه براینکه در زمینه تولید دارای جایگاه خاصی در سطح کشور و استان بوشهر است، زمینه ایجاد اشتغال یکهزارو ۲۰۰ نفر را بصورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده‌است.

ابراهیمی یادآورشد: پرورش دهندگان در مزارع میگوی این شهرستان براساس شیوه‌نامه‌های تعیین شده اقدام به ذخیره سازی کردند و  زیرنظر این اداره و دامپزشکی بازدیدهای فنی و بهداشتی می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر