سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اجرای طرح نظام سلامت از نیمه دوم اردیبهشت امسال تاکنون، عمل سزارین در این استان 5.6 درصد کاهش یافته است.به گزارش فکرشهر، علیرضا رییسی در گفت وگو با ایرنا افزود: بالا بودن آمار سزارین درکشور یکی از نگرانی ها و دغدغه های مسوولان بهداشت و درمان است که با اجرای طرح تحول نظام سلامت این آمار رو به کاهش گذاشته است.وی اضافه کرد: درکشورهای پیشرفته آمار عمل سزارین زیر20 درصد است درحالی که درایران این میزان 60 درصد و دراستان بوشهر 55 درصد است.
کد خبر: ۷۶۶۶
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۴

فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اجرای طرح نظام سلامت از نیمه دوم اردیبهشت امسال تاکنون، عمل سزارین در این استان 5.6 درصد کاهش یافته است.

به گزارش فکرشهر، علیرضا رییسی در گفت وگو با ایرنا افزود: بالا بودن آمار سزارین درکشور یکی از نگرانی ها و دغدغه های مسوولان بهداشت و درمان است که با اجرای طرح تحول نظام سلامت این آمار رو به کاهش گذاشته است.

وی اضافه کرد: درکشورهای پیشرفته آمار عمل سزارین زیر20 درصد است درحالی که درایران این میزان 60 درصد و دراستان بوشهر 55 درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: دراین ارتباط همراه با اجرای طرح نظام سلامت برنامه های مدونی برای ترغیب مادران به زایمان های طبیعی و آگاه سازی آنان به عوارض ناشی از عمل سزارین در استان بوشهر آغاز که بسته زایمان طبیعی رایگان با استقبال خوبی روبرو شده است.

رییسی با اشاره به تجهیز واحدهای زایمان طبیعی در بیمارستان های استان بوشهر اظهارکرد: ترویج زایمان طبیعی علاوه بر اجرای بسته های بهداشتی و تشویقی نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است و در این ارتباط آماده سازی مادران برای زایمان طبیعی توسط پزشک معالج بجد پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: از نیمه دوم اردیبهشت امسال تاکنون چهار هزار و 350 مورد زایمان طبیعی در استان بوشهر رخ داده است در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته کمتر از سه هزار مورد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآورشد: یکی از وظایف در حوزه بهداشت، باروری بانوان است و براساس سیاست های ابلاغی نظام، ماموریت های ما نیز تغییر کرده است و درارتباط مرکز مشاوره قبل از ازدواج در همه مراکز شهرستان ها ایجاد شده و مراقبت های حین بارداری نیز بسیار مورد توجه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر