شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۷۶۳
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: مشکلات کسبه بازارچه دیلم با کمک گرفتن از دستگاه‌های مختلف از جمله اداره‌کل راه و شهرسازی و شهرداری حل‌وفصل خواهد شد و شهرداری از اکنون پاکسازی سوختگی‌ها را آغاز کند.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، ده تن از نمایندگان مال‌سوختگان بازارچه تجاری دیلم همراه با رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار بندر دیلم در نشستی با استاندار، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل راه و شهرسازی و مدیریت بحران استانداری بوشهر دل‌نگرانی‌ها خود را از زیان‌هایی که به آنان رسیده بیان کردند.
 
موضوع اصلی این نشست «تعیین مالکیت عرصه (زمین) بازارچه دیلم» بود که محل بحث میان راه و شهرسازی، شهرداری و مالکان مغازه‌ها بود؛ موضوعی که به‌نظر می‌رسد با وجود سند‌های غیررسمی برای مالکیت مالکان، اما می‌تواند تبعاتی حقوقی را متوجه شهرداری و دولت برای کمک با نام مالک خصوصی کند؛ موضوعی که مالکان می‌گویند سال‌ها پیش در چندین دادگاه برنده رأی مالکیت بر این ملک‌ها شده‌اند.
 
مال سوختگان نیازمند یاری هستند
 
در این نشست مال‌سوختگان گفتند که تمام دارایی و هستی خود را در این آتش‌سوزی از دست داده‌اند و خواستار کمک‌های فوری و اساسی دولت شدند.
 
استاندار بوشهر پس از این نشست به خبرنگاران گفت: امروز در جلسه هم مسئولان شهرستان دیلم را دعوت کردیم و هم مالکان و مستأجران بازارچه ساحلی این شهر که پنجشنبه دچار آتش‌سوزی شد؛ این کسبه ۱۸ سال پیش به زعم خودشان تفاهمی را با شهرداری منعقد کردند به این عنوان که شهرداری مالک است و این افراد هم مالکیت را از شهرداری خریده‌اند که این بنا‌ها ایمنی لازم را نداشته است. فایبرگلاس بوده است زود آتش گرفته و خاموش کردنش هم سخت بوده، هرچند که همه امکانات را به‌کار گرفتیم، اما همه چیز سوخت.
 
موضوع مالکیت زمین بازارچه پیگیری می‌شود
 
عبدالکریم گراوند افزود: امروز به راه و شهرسازی مأموریت دادیم که موضوع مالکیت زمین را پیگیری کند و اگر نیاز بود از طریق رئیس سازمان ملی زمین و مسکن هم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم موضوع واگذاری زمین را حل کنیم یا مستقیم به مردم یا به شهرداری واگذار شود.
 
او اضافه کرد: درباره دادن تسهیلات و تنفس به مال‌سوختگان که وام‌های دولتی دریافت کرده‌اند هم نشستی با شبکه بانکی استان خواهیم داشت که به این افراد مهلت بدهد یا اگر تقاضای وام دارند با آنان همکاری شود؛ البته دنبال این هستیم دستگاه‌هایی مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بخواهیم که اگر امکان دارد کمک کنند.
 
استاندار بوشهر گفت: در این نشست قرار شد شهرداری از محل منابع داخلی خود پاکسازی بازارچه را انجام دهد و با مجوزی که از شورای شهر می‌گیرد و نقشه بازسازی را طراحی کند تا زمانی که برای زمین مجوز گرفته شد نقشه آماده باشد وعملیات احداث زودتر شروع شود.
 
گرواند ادامه داد: شهرداری و فرمانداری دیلم هم بررسی کنند اگر زمینی در آن منطقه وجود داشته باشد و امکان واگذاری آن از طریق راه و شهرسازی وجود داشته باشد دنبال شود که همه را در قالب یک مجموعه ببینیم و مشکل را حل‌وفصل کنیم.
 
او در پاسخ به این پرسش خبرنگار صداوسیما که چنین بازار‌هایی ممکن است در دیگر شهر‌های استان وجود داشته باشد، برای آن‌ها چه فکری می‌شود هم پاسخ داد، کسانی که خودشان در بازار‌های این‌چنینی کار می‌کنند موضوع را پیگیری کنند؛ هم‌چنین شهرداران پیگیری کنند تا مشکل ایمنی چنین بازار‌هایی حل شود که اگر مالک شهرداری است ایمن‌سازی شود و اگر برای بخش خصوصی است آن را ایمن‌سازی کنند. از مدیریت بحران و حوادث استانداری هم خواهیم خواست که نامه این تمهید را به شهرداران و فرمانداران بفرستد که اگر چنین بازار‌هایی وجود دارد با کمک مردم و شهرداری ایمن‌سازی شود.
 
عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم پس از حل شبهه مالکیت مغازه‌های این بازارچه، کمک‌های دولتی را برای آسیب‌دیدگان این آتش‌سوزی تسهیل کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر