سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۳۴۲
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۱

فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم گفت: در نیمه نخست امسال برای ۷۲ هزار هکتار از زمین‌های ملی این شهرستان در ۲۱ پلاک، سند تک برگ به نام دولت صادر شده است.

به گزارش فکرشهر، غلامحسین آقاجری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا  افزود: نقشه‌های سنواتی پلاک‌های ثبتی (روستاها) حوزه استحفاظی شهرستان دیلم در اجرای پروژه کاداستر  زمین‌های ملی، اصلاح و تدقیق شده  و مساحت ۷۲ هزار هکتار به‌منظور تثبیت مالکیت دولت ، اخذ سند تک برگی شده است.

وی اجرای طرح کاداستر و صدور سندهای تک برگ برای عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان  را اولویت اصلی این مجموعه  دانست و اظهار داشت: با توجه به این مهم و برای سرعت بخشی و روان سازی در روند اجرای این طرح، جلسه‌های مشترک با حضور مدیران و کارشناسان منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک شهرستان به طور منظم برگزار و  رفع موانع موجود در مسیر کاداستر زمین‌های ملی و دولتی بررسی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم گفت: اصولی‌ترین راهکار جلوگیری از تخریب و تصرف زمین‌های ملی از سوی افراد سودجو دریافت سند مالکیت ملی به صورت تک‌برگ و کاداستر شده است که روند گرفتن آن با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان به سرعت در حال اجرا است.

وی یادآور شد: کاداستر منابع طبیعی، نقشه‌های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد است که بر اساس تشخیص سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و زمین‌های مستثنیات تهیه شده و باید در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جانمایی و تثبیت شود.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر