پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۴۹۶
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم منتفع شدن استان از مزایای صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، گفت: حاکمیت استان بوشهر در پارس جنوبی نباید از بین برود.

به‌گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر دوشنبه در نشست با نمایندگان استان بوشهر اظهار داشت: باید از ظرفیت و پتانسیل‌های استان بوشهر در زمینه‌های مختلف بهترین استفاده را برد.

وی نفت و گاز و پتروشیمی را از مزیت‌های مهم استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: حاکمیت استان بوشهر در پارس جنوبی نباید از بین برود و باید استان از منافع این صنایع بهره‌مند شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه مالیت‌های شرکت‌های پارس جنوبی باید به استان بوشهر برسد افزود: نقدینگی شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در استان باید در استان بوشهر هزینه شود.

وی به ظرفیت بالای استان بوشهر در حوزه کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: به منظور توسعه اشتغال پایدار حوزه کشاورزی در استان باید شهرک‌های صنعتی خرما، گوجه‌فرنگی و صنایع و فرآورده‌های دریایی راه‌اندازی و فعال شوند.

آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار حرکت به سمت اجرای طرح‌های کلان در استان شد و اضافه کرد: این طرح‌ها باید بر اساس ظرفیت‌های آمایشی استان اجرا شوند و پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: اتصال استان بوشهر خط ریلی سراسری و همچنین ایجاد مسیر راه‌آهن مکران - بوشهر - بصره - لبنان ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر