سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۵۱۸
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۹

فکرشهر: دبیر دومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور گفت: پوستر دومین دوره این جایزه توسط فرزند این شاعر فقید در آیینی مجازی رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر، حسن فرهادی  روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این آیین که آنیما جلال‌پور دختر شاعر فقید از  پوستر طراحی شده رونمایی کرد، غزل‌سرایان مطرح کشور هرمز علی‌پور، رضا معتمد، حسن صادقی‌پناه و غلامرضا طریقی به ایراد سخن پرداختند.

وی  اضافه کرد: طراحی پوستر این دوره برعهده مستوره زیارت‌زاده از هنرمندان شاعر و طراح بندر گناوه است که در آن تصویری از زنده‌یاد دکتر جلال‌پور به همراه یک نشان که دغدغه ویراستاری وی و دومین جایزه غزل را تداعی می‌کند، کار شده‌است.

وی یادآورشد:  شعرخوانی شاعران جوان، آدخت خلیفه‌زاده، امرالله حاجب، مهدی محمدتقی و بهنام مومنی از دیگر برنامه‌های رونمایی پوستر دومین دوره جایزه ملی حسین جلال پور بود.

دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور افزود:  آیین پایانی جایزه ۱۲ دی‌ ماه امسال همزمان با سالروز تولد این شاعر فقید در صورتی‌ که شرایط جوی مساعد باشد و ستاد استانی مبارزه با کرونا مجوز برگزاری حضوری این رویداد را صادر کند، با حضور نامزدهای نهایی این دوره در جوار مزار جلال پور در بندرگناوه برگزار خواهد شد و  در غیر این‌صورت مجازی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: آثار ارسال‌ شده به دبیرخانه جایزه از ۱ تا ۳۰ آذرماه سال جاری بررسی و داوری می‌شود و اسامی آثار برگزیده یکم دی‌ ۹۹ اعلام خواهد شد.

فرهادی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر گناوه با نگاهی ویژه به حوزه فرهنگ بویژه ادبیات در هر دو دوره نشان دادند که دغدغه فرهنگ دارند و با حمایت خود گام استواری در جهت پویایی شعر بویژه غزل پیشرو در جنوب کشور برداشتند.
دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور افزود: داوری بخش پژوهش را  اسماعیل امینی، رضا معتمد و قربان ولیئی و بخش‌های مجموعه‌غزل منتشر شده و غزل را حسن صادقی‌پناه، حمیدرضا وطن‌خواه، مجید معارف‌وند، صالح سجادی و طاهره خنیا برعهده دارند.
وی یادآور شد: شاعران، پژوهشگران و ناشران برای ثبت نام در این رویداد ادبی تنها تا ۳۰ آبان‌ماه جاری فرصت دارند که به سایت دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور به نشانی www.hjpa.ir مراجعه و آثار و مدارک مورد نیاز را بارگذاری و ارسال کنند.

زنده یاد حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد و  از شاعران غزل‌سرای جریان موسوم به غزل دهه ۷۰ بود که مجموعه " کلاغ بعد از کلاغ " یکی از کتاب‌های نمونه این جریان به‌شمار می‌رود.

 تصحیح دیوان‌های اشعار محمدخان دشتی و خواجوی کرمانی از دیگر آثار این شاعر فقید است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر درگذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر