چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۶۶۲
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۹

فکرشهر: امام جمعه دیر خواستار رفع کمبود اقلام اساسی در بازار شد و گفت: انتظار می‌رود با افرادی که دست به احتکار مواد غذایی زده‌اند برخورد شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، اظهار داشت: انصاف در رفتار با دیگران، مواسات و یاد خدا در همه حال، سه خصلتی است که برترین اعمال هستند.

امام جمعه دیر با تاکید بر اینکه در موضع گیری ها، داد و ستدها و معاملات خود حق را زیر پا نگذاریم، افزود: همه باید خود را موظف به مواسات بدانند و این مهم برای مسلمانان علاوه بر وظیفه اخلاقی یک وظیفه دینی است.

وی ادامه داد: در این شرایط برخی از افراد که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند و عزت نفس و حفظ آبرو مانع از بیان نیازهایشان شده است را شناسایی و با حفظ کرامت به آنها کمک شود.

حسینی با اشاره به اینکه ذکر خدا تنها به تسبیح گفتن نیست، یادآور شد: اگر در ادارات و بازار به یاد خدا باشیم همه مسائل حل می‌شد.

وی با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: نهاد نمازجمعه به عنوان قلب فرهنگی شهر آمادگی خود را برای برپایی نمایشگاه و معرفی کتاب اعلام می‌دارد.

امام جمعه دیر با بیان اینکه هویت هر جامعه‌ای به کتاب وابسته است، بیان داشت: در وضعیت کرونایی نیاز است به کتابخوانی و مطالعه در زندگی بیشتر توجه کنیم و به جای سیر در فضای مجازی با خواندن کتاب معلومات خود را بالا ببریم.

حسینی با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم، افزود: همه افراد باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی توجه کنند و از برگزاری مراسم عروسی، ختم و تشییع جنازه و ایجاد تجمع بپرهیزند.

لزوم زنده نگه داشتن فرهنگ بسیجی

وی با اعلام اینکه همه افرادی که تفکر بسیجی دارند، جزو بسیج هستند، خاطرنشان کرد: نقش بسیج و بسیجیان در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس، سازندگی، مقابله با حوادث طبیعی و کرونا حیاتی و برجسته بوده است.

حسینی با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن فرهنگ بسیجی در جامعه عنوان کرد: متولیان امر به مشکلات بسیجیان و پیشکسوتان دفاع مقدس و کمبودهایی که دارند رسیدگی کنند.

وی با اشاره به شکست ذلیلانه ترامپ در انتخابات، بیان کرد: بعضی‌ها هنوز بایدن به کاخ سفید نرفته ذوق زده شده‌اند و مشغول رقص و پایکوبی هستند.

خطیب جمعه دیر گفت: نباید فراموش کنیم که در داخل کشور ما در سال ۸۸ همین مسائل بود و فتنه گران هشت ماه کشور را به اغتشاش کشیدند.

وی افزود: ترامپ با اعلام پیروزی زودهنگام و ادعای تقلب، همان کاری را می‌کند که فتنه گران در ایران انجام دادند و مردم را به خیابان کشیدند.

حسینی اضافه کرد: عده‌ای که نه طرفدار سردار سلیمانی بوده‌اند و نه مرام وی را قبول داشته‌اند اکنون پای سردار سلیمانی را به میان می کشند.

وی بیان کرد: ما نه تنها از شکست ذلیلانه ترامپ خوشحال هستیم بلکه در درجه بالاتر از شکست‌های راهبردی آمریکا در این چهار سال خوشحال هستیم.

امام جمعه دیر با بیان اینکه امروز آمریکا دچار بحران کرونا، نژادپرستی، اقتصادی و سیاسی است، افزود: ما از شکست ترامپ خوشحال هستیم اما بخاطر آمدن بایدن هم ذوق زده نیستیم.

وی با تقدیر از مواضع اخیر رئیس جمهوری و وزارت امور خارجه ایران در خصوص آمریکا، بیان کرد: از فرصت به وجود آمده برای رفع تحریم با حفظ عزت کشورمان استفاده شود.

خطیب جمعه دیر با انتقاد از کمبود برخی اقلام مانند روغن و احتکار در بازار، افزود: خدا نکند در این موقعیت برخی افراد با مردم و مؤمنین برخوردی کنند که دشمن می‌کند، البته مسئولان و دستگاه‌ها باید در این باره چاره اندیشی کنند.

حسینی با اشاره به سخنان رئیس دستگاه قضا درباره مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، تاکید کرد: منظور ایشان برخورد با تخلفات و ویلاهای بزرگ است نه آلونک‌ها و مسئولین باید این موضوع را تشخیص دهند و موجب نارضایتی مردم نشوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر