چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر برازجان:
فکرشهر: رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر برازجان گفت: توانمندسازی شهروندان و افزایش مشارکت آن ها از طریق سراهای محله در راستای احیا و برجسته سازی هویت و جایگاه محله ای مورد تاکید است....
کد خبر: ۷۹۱۵۵
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳

فکرشهر: رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر برازجان گفت: توانمندسازی شهروندان و افزایش مشارکت آن ها از طریق سراهای محله در راستای احیا و برجسته سازی هویت و جایگاه محله ای مورد تاکید است.

به گزارش «فکرشهر»، نوید متین در بازدید از روند اجرای سرای محله کوی «فرهنگیان»، با تقدیر از شهرداری و اداره راه و شهرسازی برای انجام این پروژه افزود: مقوله فرهنگی با توجه به اهمیت آن می بایست بیشتر از دیگر مقوله ها مد نظر قرار گیرد و به همین دلیل، خواستار پیگیری جدی تر وهمچنین سرعت در عملیات اجرایی احداث این سرای محله هستیم.

متین افزود: قصد داریم این پروژه ها را هرچه سریع تر تکمیل کرده و به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان این که «با بهره برداری از این پروژه و سایر پروژه های دیگر، سرانه های فرهنگی و ورزشی شهر افزایش می یابد»، اضافه کرد: همین امر باعث می شود شاهد مشارکت بیشتر شهروندان عزیز در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در محلات باشیم.

معاون فنی وعمرانی شهرداری برازجان نیز که در این بازدید رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر برازجان را همراهی می کرد، گزارشی از روند اجرای این سرای محله ارایه کرد و گفت: احداث این پروژه به عهده اداره راه و شهرسازی است و شهرداری نظارت آن را برعهده دارد و پس از احداث، این پروژه در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

امراله عباسی افزود درباره نبودن سرعت لازم در اجرای این پروژه، نیز، اظهارداشت: مشکلات و موانعی در روند اجرای آن به وجود آمد که با پیگیری های لازم این مشکلات در حال رفع شدن است و به زودی شاهد ادامه ساخت و ساز آن خواهیم بود.

وی پیشرفت فیزیکی سرای محله کوی «فرهنگیان» را حدود 50 درصد اعلام نمود و افزود: این پروژه در یک طبقه و به متراژ 540 مترمربع احداث می شود و طبقه هم کف آن شامل اتاق مدیریت، سالن اجتماعات، گالری و یک اتاق است و طبقه اول آن، اتاقی ندارد و شامل یک کارگاه آموزشی است.

رییس اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برازجان نیز در این بازدید، گفت: یکی از ظرفیت های مهم برای نهادینه کردن حس مشارکت در توسعه فرهنگ شهر، استفاده از ظرفیت های سرای محله و مراکز فرهنگی است.

محمدرضا کوهکن افزود: سرای محله، از مهم ترین رکن های ساختار محلات است و هدف از راه اندازی سراهای محله، افزایش مشارکت مردمی در اداره محله از طریق به کارگیری توانمندی ها و ظرفیت های مادی و معنوی شهروندان، استفاده از امکانات محلات، افزایش اعتماد و ارتباط متقابل بین شهرداری و ساکنان محلات است که در همین راستا با توجه به هماهنگی و برنامه ریزی خوبی که با کمیسیون فرهنگی شده، استفاده از پتانسیل سازمان های مردم نهاد در دستور کار است که با اتمام این پروژه ارزشمند، جلسات و اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

نظرات بینندگان
شاروبندازاد
|
-
|
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۲
درود بر هنرمندان شهرم وهزاران درود بر  کسانی که برای آبادی این شهر عزیز می کوشند.خدا قوت
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر