يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۸۸۲
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳

فکرشهر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: ظرفیت ورودی پهنای باند این استان ۳۲۰ گیگابیت بر ثانیه است که به طور میانگین تنها نیمی از آن مورد استفاده مشترکان قرار می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی سملیان افزود: حجم استفاده از اینترنت در بیشترین حالت در روزهای محدودیت‌های کرونایی به ۱۶۰ گیگا بیت بر ثانیه رسیده است و همین میزان نیز ظرفیت مازاد وجود دارد.

وی ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا در سال گذشته، میانگین مصرف پهنای باند در استان به ۱۰۰ گیگا بیت در ثانیه می‌رسید که اکنون حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر تاکید کرد: هرچند دورکاری کارکنان دستگاه‌ها، آموزش مجازی و الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات حجم مصرف اینترنت در استان را افزایش داده است اما در زمان حاضر ظرفیت پهنای باند کافی برای استان موجود است و نگرانی در این باره وجود ندارد.

سملیان اضافه کرد:  در زمان حاضر امکان افزایش استفاده مشترکان تا ۱۶۰ گیگا بیت بر ثانیه در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: بر اساس آمار گردآوری شده بصورت دوره‌های ماهانه از اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های ارائه کننده خدمات پهنای باند (اینترنت و اینترانت )، شامل  تعداد مشترکین ، روستاهای متصل شده به شبکه ملی اطلاعات و افزایش پهنای باند ورودی استان و میزان پهنای باند مصرفی در مقایسه با آمار سالهای پیش شاخص فاوا در استان رشد قابل توجهی داشته است.

سملیان یادآورشد: تعداد مشترکین پهنای باند ثابت بوشهر ۱۴۵ هزار نفر و تعداد مشترکین پهن باند سیار یک میلیون و ۹۵ هزار نفر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر