دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۹۹۳
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: دولتمردان و مدیران باید به دانشگاه، دانشجو و نهادهای برخاسته از این مراکز مهم آموزشی اعتماد و به آنها به عنوان بازوی توانمند در نظام علمی کشور تکیه کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی روز دوشنبه در آیین مجازی بزرگداشت روز دانشجو با حضور دانشجویان و استادان دانشگاه پیام نور این شهرستان افزود: دانشجویان آمیزه‌ای از شور و هیجان، کنجکاوی و دانش پژوهی، نقادی و بی باکی و صداقت و پاکی هستند و جوشش جانانه، آنان را از دیگران متمایز می‌سازد که حمایت و اعتماد به آنها می‌تواند به روند رشد کشور در عرصه‌های مهم علمی، اجتماعی و اقتصادی کمک کند.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه شانزده آذر به دلیل گرامیداشت یاد شهدای دانشگاه، روز دانشجو نامیده شده‌است، باید این قشر فرهیخته را شناخت و به توانایی‌های آنان پی برد و زمینه‌های اثرگذاری را در جامعه برای دانشجو آماده کرد.

وی گفت: آنچه روز دانشجو را در تقویم مناسبت‌های انقلاب اسلامی به فراموشی نسپرده، ریشه‌های عمیق این نام‌گذاری است.

امام جمعه گناوه افزود: در مکتب اسلام، همان قدر که عمل کردن به علم اهمیت دارد، عمل بدون علم نیز نکوهش شده‌است و علم معرفت آور و بینش‌زا به عمل فرد ارزش می‌دهد.

وی بیان کرد: همه دانشجویان برای تولید علم و تلاش روزافزون به منظور نیل به ساختن جامعه‌ای سالم و صالح تلاش و پشتکار قوی داشته باشند.

رکنی حسینی گفت: امیدواریم بتوانیم نقش و اهمیت دانشجو را بشناسیم و از این گنج گرانبها برایپیشرفت کشور اسلامی ایران بهتر استفاده کنیم.

محمد رضا بحرانی رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر با تبریک روز دانشجو گفت: امیدواریم همه ما دست اندرکاران تعلیم و تربیت و به‌طور کلی همه اقشار جامعه با درک ایثارگری و تلاش‌هایی که در طول تاریخ برای حفظ این آب و خاک شده بویژه دانشجویانی که در مبارزه با استکبار جهانی و آگاهی بخشی جامعه نقش اساسی داشته‌اند، رهرو خوب و درک درستی از این حرکت ارزشمند داشته باشیم.
این آئین با برنامه‌های متنوع نظیر صندلی داغ، شعر دانشجویی و مسابقه همرا بود و استقبال خوبی دانشجویان کردند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و دارای۳ دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی و علمی کاربردی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر