شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۰۶۶
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

فکرشهر: برگزیدگان ششمین کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) روز سه‎شنبه در آیین اختتامیه مجازی این کنگره معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین گفت: هر منطقه وقتی از جهت جامعه شناسی مورد بررسی قرار می‏‌گیرد خواص آن جامعه مهم‏‎ترین شاخص رشد، پیشرفت، بالندگی و مقاومت در برابر تهاجم‎‌های مختلف بیگانگان هستند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: در بین خواص مهم ترین گروه آن گروهی هستند که مردم از آنها حرف شنوی و اعتماد دارد و چنانچه این گروه مورد اعتماد مردم، بارقه نور و هدایت الهی  باشند واسطه هدایت فیض خداوند به مردم می ‏شوند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: روحانیت استان بوشهر خوشنام، عالم، فاضل و متخلق هستند که در تمام عرصه‎ها با بصیرت عمل کرده و چنان کارنامه روشنی از خود برجایی گذاشته است.

وی گفت: تک تک افراد استان در طول تاریخ بویژه روحانیت باید به خودش ببالند که یک روحانی این چنینی مانند آیت الله حاج سید عبدالله بلادی در تاریخ داشته که در تمام جنبه‏ های ابعاد هندسی وجودی یک روحانی شاخص و برتر است.

صفایی بوشهری ادامه داد: نسل جدید روحانیت استان بویژه در دهه اخیر رشد و بالندگی بسیار خوبی داشته و در این زمینه می‎‌توان به کنگره علامه بلادی و ظرفیت ارزشمند پژوهشی آن اشاره کرد.

وی گفت: با فعالیت کنگره علامه بلادی که در سطح  بوشهر و قم صورت می‌‏گیرد امید بسیار زیادی به روحانیت استان است تا در ایران و حتی در منطقه خلیج فارس بدرخشد و نوشته هایش به تالیف‏ های مرجع تبدیل شود.

صفایی بوشهری یادآورشد: در عرصه‏‎های اخلاق و رفتارهای اجتماعی، سلامت نفس روحانیت استان مایه افتخار و عزت هستند.

دبیر ششمین کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) گفت: تعداد ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که پس از بررسی و داوری این آثار، تعداد ۳۲ اثر به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند.

حجت الاسلام یوسف جمالی با اشاره به موضوع‌‎های این کنگره افزود: علوم معارف، علوم اسلامی و انسانی مرتبط با حوزه دین مانند فلسفه و کلام، اخلاق و تربیت، ادبیات عرب، تاریخ اسلام و تشیع، علوم قرآنی، شعار سال، گام دوم انقلاب و هم‌چنین زندگی‌نامه علمای استان بوشهر از موضوع‎های کنگره است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری کنگره علامه بلادی بوشهری، پرداختن به مشکلات جامعه، تشویق پژوهشگران طلاب و دانشجویان به ورود در حوزه پژوهش و شناخت روحانیون و فضلای استان بوشهر است.

در این مراسم از زحمات و تلاش‌های هنرمند فقید محمود صادقی (عکاس برجسته و پیشکسوت استان) از اعضای دبیرخانه این کنگره تجلیل و به فرزند وی لوح تقدیر یادبود و آثاری متبرک شده آستان قدس رضوی اهدا شد.

در این آیین پوستر کتاب اعلام العلما دانشنامه روحانیت استان بوشهر اثر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری مورد رونمایی قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر