چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۹۰۰
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

فکرشهر: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: سهمیه سیلندر گازمایع این شهرستان در فصل زمستان کافی نیست و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر که مسئولیت تامین را دارد، باید نسبت به افزایش آن برنامه‌ریزی و اقدام کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمحدحسین داریونی افزود: این شهرستان همه ساله در فصل سرد به دلیل تامین نشدن سقف سهمیه مورد نیاز با مشکل کمبود گاز مایع مواجه می‌شود و باید تدابیر لازم برای حل این موضوع اندیشیده شود.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مسئولیت تامین گاز این منطقه را از پالایشگاه استان خوزستان برای تحویل به شرکت جنوب، بوتان و ایران گاز برعهده دارد و اداره صمت نیز وظیفه توزیع خرد را دارا است، سهمیه اختصاص یافته به شهرستان گناوه ناکافی است و باید بصورت فوق‌العاده افزایش پیدا کند تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی گفت: سقف سهمیه گاز مایع شهرستان گناوه در ماه ۳۹۳ تن تعیین شده‌است درحالیکه این میزان هنوز جذب نشده و اختصاص نیافته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه افزود: سهمیه این شهرستان در آذر ماه کامل تخصیص نیافت و ۱۰۰ تن کمتر از سهمیه اصلی تامین شد.

وی  بیان کرد: با توجه به اینکه نیاز روزانه این شهرستان یکهزار و ۸۰۰ سیلندر گازمایع است اما هم اینک به یکهزار عدد رسیده‌است و کسری آن باید بموقع جبران شود.

داریونی گفت: برای برون رفت از مشکل ایجاد شده، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر در وهله اول سهمیه سه ماه فصل سرد زمستان شهرستان را بصورت فوق‌العاده افزایش دهد و یا در وهله دوم از سهمیه فصل تابستان کسر و به سهمیه زمستان بیافزاید.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و بخشی از ساکنان آن به دلایلی از نعمت شبکه گاز خانگی محروم هستند و از سیلندرهای گازمایع برای پخت خوراک و وسایل گرمایشی استفاده می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر