چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۳۰۵
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۳

فکرشهر: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برای توانمندسازی مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی تا پایان امسال ۲۰۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در حاشیه آیین راه‌اندازی کاروان خدمت فاطمی در بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: برای ایجاد این فرصت‌های شغلی در کشور چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات اشتغال روستایی و صندوق ولایت تامین شدهاست.

وی بیان کرد: مسکن دومین اولویت کمیته امداد برای توانمند سازی مددجویان زیر پوشش است که در این راستا امسال ۴۳ هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان می‌شود که تاکنون ۲۰ هزار واحد مسکونی تحویل و مابقی نیز تلاش می‌شود تا پایان سال تحویل شود.

بختیاری با اعلام اینکه کمیته امداد عزم خود را جزم کرده تا مشکلات خانواده‌های زیر پوشش را به کمترین میزان برساند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۳۴ هزار واحد مسکونی مددجویان در کشور فاقد حمام ، ۳۸ هزار و ۵۰۰ خانوار بدون سرویس بهداشتی و ۴۹ هزار خانواده لوله کشی گاز ندارند که تلاش می‌شود با ایجاد تفاهم نامه با استانداری‌ها، صنایع و سایر خیران حقیقی و حقوقی مشکل این خانواده‌ها برطرف شود.

بختیاری با بیان اینکه تفاهم نامه‌هایی در استان‌ها برای تامین مسکن مددجویان مبادله می‌شود گفت: تامین مسکن برای یتیمان سراسر کشور از جمله سیاست‌های دولت است که تلاش می‌شود در مدت یک سال یتیمان فاقد مسکن در روستاها خانه‌دار شوند.

وی با اشاره به سرفصل‌های کاری و خدمتی کمیته امداد به جامعه هدف، عنوان کرد: مسکن به عنوان یکی از مهمترین و گران ترین بسته‌های حمایتی است که اولویت را به خانواده‌های ایتام، روستاییان و خانواده‌های دارای سه نفر جمعیت به بالا اختصاص یافته است.

بختیاری اضافه کرد: تامین جهیزیه برای نوعروسان و جوانان زیر پوشش کمیته امداد از دیگر خدمات این نهاد حمایتی است که تاکنون ۲۵هزار و ۷۰۰ جهیزیه با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط این نهاد و ۶ هزار و ۲۰۰ مورد با ۶۳ میلیارد تومان از طرف بنیاد مستضفعان تامین شده‌است.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۲۵ درصدی مستمری مددجویان در لایحه بودجه سال آینده، گفت: این رقم پاسخگوی معیشت خانواده‌های زیر پوشش نیست و کمیسیون تلفیق مجلس قول داده این رقم را افزایش دهد.

بختیاری تاکید کرد: توجه ویژه به خانواده‌های محروم جزو سیاست‌های قطعی کمیته امداد است.

وی ادامه داد: سال گذشته استکبار به نام محرومان می‌خواست در کشور فتنه‌ای ایجاد کند، اما حتی یک مددجوی زیر پوشش کمیته امداد بین اغتشاش گران دستگیر شده وجود نداشت و این موضوع نشان می‌دهد همین طبقه محروم، از مدافعان جدی انقلاب هستند و با وجود مشکلات و گرفتاری ها، در پازل  توطئه‌های دشمنان نظام حضور ندارند.

بختیاری با تقدیر از مردم خیر و نیکوکار استان بوشهر، بیان کرد: در سال ۹۸، کل کمک‌های مردمی در این استان ۱۰۴ میلیارد تومان بود که این میزان امسال تا پایان آذرماه به ۱۷ میلیارد تومان است و انتظار می رود تا پایان امسال به ۱۴۰ میلیارد تومان برسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر