سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۵۸۶
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

فکرشهر: رئیس شورای اسلامی دیر استان بوشهر گفت: این شهرستان ظرفیت بالایی دارد و طرح ملی دهکده گردشگری ۱۰۰ هکتاری مسیر توسعه این شهرستان را هموار خواهد کرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهران پوسه روز سه شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی طرح دهکده گردشگری دیر افزود: با توجه به صنایع موجود در منطقه و نیاز مردم به زیرساخت‌ها و اراضی حاصل خیز در این طرح کاری بسیار مهم صورت می گیرد که نیاز به همت مسئولان و استقبال سرمایه گذاران دارد.

وی بیان کرد: طرح ملی دهکده گردشگری برای تاسیسات نفتی پارس جنوبی و پتروشیمی‌های متانول کاوه، سیراف انرژی و فاتح کیمیا در این شهرستان درآمدزایی مناسبی دارد.

پوسه ادامه داد: طرح گردشگری دیر به پیشنهاد شورای اسلامی و شهرداری توسط اندیشکده محسنین در ۸۰ نوع کاربری طراحی شده‌است که در شرق ساحل بندر دیر در کنار جاده ساحلی وفاق فاز به فاز به اجرا در می‌آید.

رئیس شورای اسلامی شهر دیر اضافه کرد: موج شکن، نخلستان، هتل، آژانس بوم گردی، درمانگاه و داروخانه، مجتمع ورزشی، بازار بزرگ ماهی، مزرعه پرورش ماهی و میگو، فرودگاه، جزیره لاک پشت‌ها، ورزش‌های آبی، مزرعه کشاورزی و موزه در این طرح در نظر گرفته شده‌است.

وی درارتباط با با هزینه این طرح ملی گفت: با توجه به اینکه طرح در مرحله ابتدایی قراردارد و باید سرمایه‌گذار خصوصی ورود کند برای زیرساخت مجموعه یکهزار میلیارد تومان برآورد شده‌است.

رئیس شورای اسلامی دیر ادامه داد: اگر سرمایه گذاران مزیت های طرح را از نزدیک ببینند بطور یقین استقبال خوبی خواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر