سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: کم تحرکی و مصرف قلیان از عوامل اصلی ابتلای مردم این استان به بیماری های مرگ آور است.به گزارش فکرشهر، علیرضا رییسی افزود: استان بوشهر از استان های کم تحرک کشور است که این کم تحرکی در میان بانوان آن بیشتر است وعامل آغاز ابتلا به دیابت و فشار خون بالا است.وی اظهارکرد: سبک زندگی، تغذیه، تحرک و ورزش دراستان بوشهر کمتر مورد توجه قرار گرفته است و شیوه زندگی نامناسب، استفاده بی رویه از فست فودها و بی تحرکی سبب افزایش چشمگیر انواع بیماری ها و کاهش سن ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها شده است.
کد خبر: ۸۱۷۸
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۸

فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: کم تحرکی و مصرف قلیان از عوامل اصلی ابتلای مردم این استان به بیماری های مرگ آور است.

به گزارش فکرشهر، علیرضا رییسی افزود: استان بوشهر از استان های کم تحرک کشور است که این کم تحرکی در میان بانوان آن بیشتر است وعامل آغاز ابتلا به دیابت و فشار خون بالا است.

وی اظهارکرد: سبک زندگی، تغذیه، تحرک و ورزش دراستان بوشهر کمتر مورد توجه قرار گرفته است و شیوه زندگی نامناسب، استفاده بی رویه از فست فودها و بی تحرکی سبب افزایش چشمگیر انواع بیماری ها و کاهش سن ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ادامه داد: دخانیات عامل دوم بروز بیماری ها در استان بوشهر است که این استان در زمینه مصرف قلیان رتبه اول را در کشور دارد و بانوان در این زمینه از آقایان پیشی گرفته اند.

وی بیان کرد: همین امر بانوان را مستعد ابتلا به انواع بیماری ها کرده است و بیشتر آلرژی هایی که در کودکان ایجاد می شود نیز ناشی از همین امر است.

رییسی گفت: 40 درصد از بیماران کلیوی دیالیزی استان بوشهر را بانوان شامل می شوند و براساس بررسی های انجام شده 80 درصد از این بانوان دچار دیابت و یا فشار خون بالا هستند.

وی اظهار کرد: همچنین بیش از 70 درصد بانوان در استان بوشهر از کمبود کلسیم و آهن رنج می برند که زمینه ابتلا به بیماری های جدی را ایجاد می کند و حل این معضل نیازمند توجه جدی مسوولان است.

رییسی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام شده است توزیع مکمل ها در سطح مراکز بهداشتی و درمانی روستایی استان است که امیدواریم موثر باشد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر