يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۴۲۹
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی این استان ، بها دادن و افزایش مراکز توسعه حل اختلاف است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی جمادی روز یکشنبه در آیین افتتاح ساختمان مجتمع توسعه حل اختلاف سردار شهید قاسم سلیمانی بندرگناوه افزود: باتوجه به نقشی که شوراهای حل اختلاف در حل و فصل امور و اختلافات به صورت ریشه‌ای  و اساسی در بین مردم دارند، ایجاد این مراکز در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: اعضای این مراکز  از خود مردم هستند و به نوعی مقبولیت عام دارند و تلاش و همت خود را در حل و فصل مسایل و مشکلات و سازش بکار می‌برند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره در ۱۰ ماه امسال علاوه بر اینکه به میزان پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی دراین استان، مختومه شده‌است، ادامه داد: عمده این پرونده‌ها از طریق صلح و سازش مختومه شده  است و ۱۰۰ فقره پرونده از موجودی سال‌های قبل کم‌تر شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: رسیدگی به پروندهای معوقه  و مدت زمان دار  در اولویت کاری این دستگاه قضایی استان  است که تا پایان سال تعیین و تکلیف خواهد شد.

                                         

وی افزود: مکان ساختمان مجتمع توسعه حل اختلاف گناوه با بهترین وضعیت دسترسی برای  ارباب رجوع انتخاب شد که در زمینی با زیربنای ۱۰۵۰ مترمربع و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار احداث شده‌است.

جمادی گفت: در احداث و آماده شدن این ساختمان مسئولان شهرستان از جمله فرماندار، شورای اسلامی شهر  و شهردار تلاش کردند و  در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: در ایام دهه مبارک فجر و بزودی، ساختمان شوراهای حل اختلاف در دو بخش سعدآباد و آبپخش دشتستان کلنگ‌زنی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: در این استان ۶۷ شعبه مرکز توسعه و شورای حل اختلاف وجود دارد که از این مجموع ۶۵ شعبه شهری و ۲ شعبه روستایی است و شهرستان گناوه دارای ۶ شعبه شهری است.

شهرستان گناوه با ۱۰۵ هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر