پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۵۳۹
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۴

فکرشهر: در دهمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآموز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران گناوه سه شنبه در آیینی با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر و مسئولان شهرستان در محل سالن این اداره گشایش یافت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فرماندار گناوه در این آیین گفت: باتوجه به اینکه یکی از عوامل عمده رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی هر جامعه، تربیت نیروی انسانی کارآمد است، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از راهکارهای تربیت و تامین کننده نیروی انسانی متخصص است.

غلامرضا مهرجو افزود: آموزش و مهارت‌هایی که در مراکز فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود،  طوری برنامه‌ریزی شود که متناسب و همخوان با بازار کار هر منطقه باشد.

وی اظهارکرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران این شهرستان با اجرای برنامه و طرح‌های مختلف، گام‌هایی مهم در توانمندسازی و مهارت افزایی افراد جویای کار برداشته‌اند.

مهرجو گفت: بانوان این شهرستان توانمند و بااستعداد و خلاق هستند و در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران گناوه گفت: نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآموز شامل صنایع دستی و غذایی است که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گشایش یافته است.

حمیده سراجی افزود: محصولات ارایه شده در این نمایشگاه شامل چندین اثر از جمله تزئین کاری روی لباس، بافتنی، خیاطی و عروسک سازی است و همگی توسط بانوان کارآموز مهارت آموخته این مرکز تولید شده‌است.

وی اظهارکرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ کارآموز بصورت مجازی و حضوری آموزش دیده اند که ۷۹ درصد کلاس‌ها به علت ویروس کرونا مجازی برگزار شده‌است.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای خواهران گناوه افزود: کارآموزان در چهار کارگاه ثابت با ۶ مربی و سه کارگاه سیار با سه مربی در سطح شهر و روستا آموزش می‌بینند.

وی گفت: ۱۰ آموزشگاه خصوصی در این شهرستان زیرنظر این اداره تاسیس شده‌است و سه آموزشگاه دیگر نیز تا قبل از پایان سال ۹۹ راه‌اندازی خواهد شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۲ مرکز فنی و حرفه ای خواهران و برادران است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر