سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۸۱۳
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

فکرشهر: مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با تلاش‌های صورت گرفته هشت واحد راکد صنایع کشاورزی این استان در سال جاری به مدار تولید بازگشتند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی سازمان جهاد کشاوزی استان بوشهر، مصطفی قلی‌پور اظهار کرد: این و احدها در بخش‌های صنایع فرآوری خرما، آبزیان و سردخانه‌های نگهداری محصولات کشاورزی در شهرستان‌های دیر، کنگان و تنگستان فعال هستند.

وی بیان کرد: فعال‌سازی این واحدها زمینه ایجاد اشتغال و تولید و افزایش ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی و شیلاتی استان بوشهر را در پی دارد.

قلی پور ادامه داد: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر فعال سازی واحدهای راکد و تأکید استاندار بوشهر، واحد راکد تولید و بوجاری بذر با ظرفیت پنج تن در ساعت در تنگ ارم شهرستان دشتستان نوسازی، بازسازی و فعال شد.

وی اضافه کرد: شهرستان دشتستان بویژه بخش‌های  ارم و بوشکان از مراکز مهم تولید و زراعت گندم و جو آبی استان است و این واحد صنایع تبدیلی نقش بسزایی در بوجاری بذر در این شهرستان و استان بوشهر دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۶ واحد صنایع بوجاری انواع بذر در استان بوشهر فعالیت دارند.

وی گفت: در استان بوشهر سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار تن انواع بذر گندم و جو نیاز است که می‌توان در این زمینه انواع بذرهای اصلاح نژاد یافته را تولید، تکثیر، ضدعفونی و افت کشی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر