جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در بوشهر:
کد خبر: ۸۳۸۶۵
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: اقدام عده‌ای در روز ۲۲ بهمن اهانت به رئیس جمهوری بود، درحالی که در قرآن آمده حتی باید از توهین به دشمنان خداوند نیز اجتناب شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام روح الله میرزایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: نقد کردن مسئولان توسط مردم یک حق طبیعی برای آنان است ولی این حق نباید تبدیل به توهین شود.

وی اظهار داشت: بدون شک چنانچه فضا برای امر به معروف و نهی از منکر مسئولان وجود داشت شاید چنین صحنه‎‌ای در راهمپیایی ۲۲ بهمن امسال رقم نمی‌‏خورد.

میرزایی افزود: امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند کارساز و کارآمد باشد ولی عده‌‎ای دوست ندارند این فریضه به جایگاه اصلی خود برسد و تمایل دارند تا در فضای حداقلی خودش باقی بماند.

میرزایی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم زنده نیست چون معنی آن را نمی‌‎دانند و چنانچه تبیین و تشریح شود برای عموم مردم بسیار کارآمد و کارساز خواهد بود.

وی گفت: عالی‌ترین درجه امر به معروف و نهی از منکر از سمت مردم به مسئولان است که خبرنگاران نیز در این جایگاه ارزشمند قرار دارند و در این بخش با انعکاس مشکلات جامعه و یا تمجید از رویدادهای ارزشمند این فریضه را جامه عمل می‌پوشانند.

میرزایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر بزرگ‌ترین منکرها نیز پاسخ داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند بزرگ‌ترین نوع منکر گلوگاه‌های فساد است که این مهم می‌تواند در بخش‌های مختلفی بروز و ظهور داشته باشد.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر امکان حمایت از عادل فردوسی پور به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر در حوزه ورزش فوتبال گفت: در این زمینه چنانچه در قالب گروه‌های تخصصی، گروهی ورزشی تشکیل و فعالیت وی پیرامون آمر به معروف بودن و ناهی از منکر را تایید کند ستاد مرکزی حمایت لازم را از این مجری تلویزیونی برای تداوم فعالیت رسانه‌ای اعلام خواهد کرد.

 میرزایی درباره توسعه شورای امربه معروف و نهی از منکر اظهارداشت: تا ۲ سال پیش این شورا تنها در ۶۰ درصد دستگاه‌‎های کشور تشکیل شده بود اما اکنون به بیش از ۹۰ درصد رسیده‌است.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: این شورا اکنون با سه رویکرد قابلیت امر به معروف و نهی از منکر مردم به دستگاه‎‌ها، کارکنان دستگاه‌ها نسبت به یکدیگر و همچنین کارکنان دستگاه نسبت به مافوق آنها فعالیت دارد.

وی بیان کرد: در خود ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز چابک سازی لازم صورت گرفته و شمار معاونت‏‎‌های آن از ۶ به سه دستگاه کاهش یافته است.

میرزایی ادامه داد: سه معاونت ستاد یاد شده اکنون شامل اجتماعی و مطالبه گری، فرهنگ و رسانه و پشتیبانی (معاونت داخلی) است.

وی افزود: در تفاهم‌نامه‌ه‎ای که مابین ستاد امر به معروف و نهی از منکر و قوه قضاییه منعقد شده این قوه ملزم به گرفتن وکیل رایگان برای آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

میرزایی اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه یاد شده تاکنون برای ۴۰۰ تن از آمران کشور به صورت رایگان از قوه قضاییه وکیلانی برای انجام کار قضایی آنها بکارگیری شده‌است.

وی با اشاره به تشکیل گروه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در سال جاری یکهزار و ۳۰۰ گروه تخصصی در این بخش تشکیل شده و پیش بینی می‌شود برای سال آینده شمار آنها به ۱۰ هزار گروه برسد که در ۱۶ عرصه مختلف قابلیت فعالیت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر