پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۳۵۵
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: با پی‌گیری‌های انجام شده سفر سوم شناورهای تجاری (سفاری) این استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس در قالب ته لنجی از سر گرفته شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد تقی ایرانی روز شنبه در خصوص دیدار خود با رئیس ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز کشور به رسانه‌ها اعلام کرد: در راستای کردن زمینه امرار معاش ملوانان و تنظیم بازار آخر سال با پی‌گیری‌های انجام شده استانداری بوشهر از طریق مقام عالی وزارت، معاون امنیتی، انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجوز سفر سوم شناورهای سفاری در استان  صادر و سفر این شناورها از اسکله‌های استان از سر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا، کشورهای حوزه خلیج‌فارس به ویژه امارات متحده عربی که مقصد عمده‌ شناورهای سفاری استان بوشهر است محدودیت‌هایی را برای تردد شناورهای تجاری به وجود آورد که با پی‌گیری استاندار بوشهر از طریق دفتر نمایندگی وزارت خارجه، سفارت جمهوری اسلامی در امارات متحده عربی مجوز سفر نخست این شناورها گرفته شده است.

ایرانی تاکید کرد: مردم استان بوشهر صدور این مجوز را نشانه تدبیر و توجه به شغل عده زیادی از مردم استان دانسته که مورد توجه جدی مسئولان قرار گرفته است.

رئیس ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز کشور گفت: نگاه ستاد ضابطه مند کردن واردات کالای همراه مسافر در جنوب و همچنین وضعیت کولبران در غرب و سایر مرزهای کشور است و به همین جهت شیوه نامه ای با کمک استانداران بوشهر، خوزستان و آذربایجان غربی و تعدادی از وزیران و سازمان‌های مسئول تهیه و مقدمات تصویب آن در جلسه مشترک سران قوا فراهم شده است.

سردار مویدی افزود: نظر سران قوا در این خصوص و حل مشکل واردات کالای همراه ملوان و کولبری بسیار مثبت است.

وی صدور مجوز برای سفر سوم سفاری برای مردم استان بوشهر را به جهت درک شرایط اقتصادی کشور و تامین معیشت مردم جنوب کشور ضروری دانست و گفت: انتظار می‌رود با تصویب نهایی شیوه نامه یاد شده، براساس ضوابط قانونی اقتصاد و معیشت مردم منطقه رونق پیدا کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر