جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۶۴۹۳
سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۷

فکرشهر: متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تنها استفاده از تجهیزاتی مانند ماسک کافی نیست بلکه آنچه مهم است استفاده درست از ماسک است و همچنین با استفاده درست می‌توانیم میزبان کمتری برای ویروس کرونا فراهم کنیم.

به گزارش فکرشهر، زهره آذرکار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه علائم بیماری کرونا تفاوتی نکرده و تمام گروه‌های سنی در معرض خطر این بیماری قرار دارند، افزود: هرکسی که دچار علائم سرماخورگی باشد باید حتما به کرونا فکر کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی اظهارکرد: لازم است افراد از زمانی که بیماران علائم خفیفی دارند، در خانه بمانند، استراحت کنند و در صورتی که بیماری بعد از ۱۴ روز بهبود پیدا نکرد یا علائم شدیدتری ظاهر شد، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

آذرکار با اشاره به راهکارهای جلوگیری از مبتلا شدن، بیان کرد: استفاده از عینک مانند شیلد از پاشیدن ترشحات عفونی به چشم‌ها و مخاط جلوگیری می‌کند و بنابراین افرادی که عینک دارند کمتر دچار بیماری کرونا می‌شوند.

وی اظهار کرد: ویروس برای زنده ماندن دنبال میزبان می‌گردد و بنابراین دوست دارد وارد بدن انسان شود و در این راه مجاری تنفسی، دستگاه گوارش و چشم‌ها مناطق ورودی ویروس هستند.

آذرکار بیان کرد: فردی که از تجهیزاتی چون شیلد و ماسک استفاده می‌کند کمتر در معرض ورود ویروس به بدنش قرار می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود مرتبا دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه یا بیشتر را شسته و از تماس دست با چشم هایمان خودداری کنیم چراکه این مهم‌ترین راه ورود ویروس است، تصریح کرد: عینک و شیلد هم می‌تواند مانع ورود ویروس شود و هم مانعی برای تماس دست‌ها با چشم است که در نتیجه انتقال ویروس را به حداقل می‌رساند.

این متخصص عفونی بیان کرد: نکته دیگر نحوه استفاده از ماسک است که باید حتما ماسک به صورت کامل در قسمت بینی مماس با صورت شود و راهی برای نفوذ ویروس نداشته باشد.

آذرکاربا اشاره به پیک چهارم و الزام افزایش رعایت پروتکل‌ها، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش بیماران احتمال موج چهارم وجود دارد و همه آنچه در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرنطینه بیماران و پرهیز از دورهمی که همواره به آن اشاره شده باید با دقت و شدت بیشتر رعایت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر