پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۳۶۲
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸

فکرشهر: فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه گمرک این بندر یکی از مکان های پرتردد و خطرپذیر برای شیوع بیشتر ویروس کرونا است، تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد دشتی روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت  کرونا این شهرستان افزود: در این مدت هرگونه فعالیت در  گمرک ، تخلیه و بارگیری شناورها و شرکت های تعاونی کارگری و وانت بارها  در این مکان تعطیل است.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه چرخه انسانی این ویروس در شهرها و خانواده ها به سرعت درحال انتقال است، بنا به یافته های علمی و تاکید کارشناسان قطع زنجیره آن  رعایت فاصله گذاری ، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات ، دورهمی ها و مراسمات است.

فرماندار دیلم بیان کرد: برخی تصمیمات ستاد کرونا استانی و ملی است و  شهرستان ها با توجه به رنگ بندی ملزم به اجرای مصوبات ستاد هستند.

وی  افزود: مبارزه و قطع زنجیره این ویروس نیاز به یک اجماع همگانی دارد و شبکه بهداشت ، پزشکان و دستگاه های دولتی ،نظارتی و نیروهای نظامی و انتظامی به تنهایی قادر به کنترل آن نیستند.

وی اضافه کرد: در ابتدای شیوع این ویروس در کشور و بویژه شهرستان دیلم مردم و گروه‌های مختلف احساس تکلیف کردند و با  اخلاص ، همدلی ،همزبانی ،تعهد و کنار هم بودن را همانند روزهای جنگ تحمیلی برای سلامت مردم به نمایش گذاشتند.

فرماندار دیلم گفت:  در روزهای جاری که کشور و شهر دیلم در وضعیت قرمز کرونایی رنج می برند ، بهترین و  مناسب ترین قدرت برای قطع  زنجیره انتقال این ویروس مردم هستند.

وی ادامه داد:  از سال گذشته تاکنون ویروس کرونا در برخی آداب ورسوم ،برگزاری مراسمات و بویژه اقتصاد و امرار معاش و زندگی مردم تاثیرات به سزایی داشته است و به نظر می رسد در هفته های آینده دولت نسبت به کسر مالیات و تسهیلات برای کسبه آسیب دیده برنامه هایی دارد.

فرماندار دیلم افزود: برای سلامت مردم در برابر هیچ نهاد ، اداره ،سازمان و شرکت های دولتی وخصوصی تعارف نداریم و شرکت های نفت وگازی فعال در منطقه باید نسبت به رعایت فاصله گذاری ،استفاده از ماسک و  بخشنامه های ابلاغی در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

وی گفت:  برای جلوگیری از هرگونه تجمع در خانه باغ ها ،  بخشدارن با همکاری دهیاران نسبت به شناسایی  اقدام و به مالکین نسبت به رعایت مصوبه ستاد کرونا تذکر دهند و در صورت بی توجهی بدون ملاحظه  پلمپ خواهند شد.

دشتی با تاکید بر عدم حضور کارکنان غیربومی  غیر ساکن و رعایت حضور یک سوم  در وضعیت قرمز ادارات تاکید کرد:  مدیران دستگا های اجرایی موظف و مکلف به اجرای بند بند مصوبات ستاد مدیریت کرونا هستند و با  هرگونه سهل انگاری برخورد خواهد شد.

شهرستان ساحلی دیلم در شمال استان بوشهر در وضعیت قرمز تیره کرونا قرار دارد و شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر