سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه برازجان، خواسته‌ها و مطالبات مردم دشتستان در سفر هیئت دولت را بیان کرد...
کد خبر: ۸۸۴۸
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۶

فکرشهر: امام جمعه برازجان، خواسته‌ها و مطالبات مردم دشتستان در سفر هیئت دولت را بیان کرد.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: اسلام کامل‌ترین دین در بین تمام ادیان الهی است و همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید در راستای وحدت گام بردارند.

وی به بیان ویژگی‌های پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ بشریت، کمتر انسانى وجود دارد که مانند پیامبر اسلام (ص) تمام خصوصیات زندگى‌اش به طور واضح و روشن بیان و ثبت ‏شده ‏باشد.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن ‏با زیباترین عبارات و کاملترین ‏بیانات، آن حضرت را معرفى کرده و با عالی‌ترین صفات ستوده و همچنین محققان، تاریخ نویسان و دانشمندان در ابعاد گوناگون زندگى حضرت‏ محمد(ص) سخن گفته‌‏اند.

مصلح با تبریک میلاد امام جعفر صادق(ع) نیز بیان کرد: فقه شیعه امامیه که به فقه جعفری مشهور است منسوب به جعفر صادق (ع) است، زیرا قسمت عمده احکام فقه اسلامی بر طبق مذهب شیعه امامیه از آن حضرت است و آن اندازه که از آن حضرت نقل شده از هیچ یک از ائمه اطهار(ع) نقل نشده است.

وی در ادامه به قیام 19 دی مردم قم اشاره کرد و افزود: قیام 19 دی مردم قم سبب گسترش نهضت امام خمینی(ع) و حرکت به سمت پیروزی انقلاب اسلامی شد و این روز باید گرامی داشته شود.

امام جمعه برازجان با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر در هفته آینده گفت: هفته آینده رئیس جمهور در راس هیئت دولت یازدهم به استان بوشهر سفر می‌کند که باید حداکثر استفاده را از این موقعیت ببریم و مصوبات خوبی به دست بیاوریم.

به نوشته ی فارس، مصلح یادآور شد: دشتستان دارای مشکلات زیادی در بخش‌های گوناگون است که از مسئولان انتظار داریم مشکلات موجود را به دولت منتقل کنند تا شاهد تدابیر دولت برای رفع موانع و مشکلات باشیم.

وی افزود: چهاربانده کردن مسیر برازجان به کنارتخته، تکمیل بزرگراه برازجان به گناوه و دیلم، توسعه و تسطیح راه‌های اصلی شهرستان و توجه به زیرساخت‌های راهسازی از مطالبات مهم مردم دشتستان است.

امام جمعه برازجان تاکید کرد: تکمیل پروژه مسکن مهر و تامین اعتبارات این طرح نیز از دیگر مطالبات مردم است که امیدواریم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

مصلح اضافه کرد: تجهیز و کیفیت بخشیدن به درمانگاه تخصصی بیمارستان 17 شهریور و همچنین افزایش امکانات و تجهیزات بیمارستان شهید گنجی نیز از مطالبات مهم مردم است.

وی گفت: اجرای سد دالکی و همچنین احداث و توسعه کانال‌های سد رئیسعلی دلواری و توسعه کانال‌های پایین‌دستی در منطقه آبپخش و شبانکاره نیز از مطالبات مهم کشاورزان و فعالان این حوزه است.

مصلح افزود: باید در سفر دولت با اولویت‌بندی مطالبات و خواسته‌ها، به گونه‌ای عمل کنیم که مشکلات مردم کاهش یابد و سفری بابرکت برای استان بوشهر و شهرستان دشتستان باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر