سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۹۵۱
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: در آیین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر خانگی (نمایشخانه) ۲۴ نمایش هنرمندانی از ۱۲ استان کشور به عنوان برگزیده انتخاب و تجلیل شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  بوشهر در آیین اختتامیه جشنواره ملی نمایشخانه، گفت: سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر دوران شیوع کرونا حضور پررنگی داشتند و برگزاری این جشنواره با همت سمن نیمدری سبز یکی از این نمودها و اقدامات باارزش است.

محمد مظفری اظهارکرد: رویداد هنری تئاتر خانگی در راستای تحکیم بنیاد خانواده و همسو با سند فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر برگزار و با استقبال خوب از سوی خانواده‌ها در سراسر کشور روبرو شد.

وی افزود: خانواده‌ها با شیوع کرونا با مسائل و چالش‌هایی روبرو شدند و زندگی آنها دچار نوعی دگرگونی شد، از این رو لازم است سبک زندگی جدید بر پایه داشته‌ها و بنیان‌های فرهنگ غنی و ارزشمند کشور بنا شود.

دبیر جشنواره ملی نمایشخانه اضافه کرد: این جشنواره با موضوع کرونا آغاز شد اما پس از آن محورهای آیین و رسوم نوروزی و داستاها و قصه‌های ملی و قدیمی نیز به آن افزوده شد و پس از پایان کرونا نیز ادامه خواهد داشت.

مظفری اعلام کرد: تعداد ۱۰۰ اثر به دبیرخانه دومین دوره جشنواره نمایشخانه ارسال شد که نسبت به دوره نخست ۳۰ درصد بیشتر بوده است .

وی ادامه داد: ۱۹ استان کشور در این جشنواره شرکت کردند و آثار ارائه شده از نظر کیفی نیز نسبت به دوره پیش رشد چشمگیری داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در ادامه این آیین ضمن قدردانی از دفتر امور اجتماعی استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج هنرمندان استان و سازمان مردم نهاد نیمدری سبز، گفت: بوشهر به عنوان سرزمین هنر و حماسه، شعر و موسیقی با برگزاری جشنواره تئاتر خانگی، هنرمندانه به خانه‌های سراسر ایران ورود کرد و آرامشی از جس هنر را در دوره شیوع کرونا به آنها هدیه کرد.

محمدتقی ایرانی، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره نشان داد که فعالیت هنری هنرمندان در این روزگار دشوار نیز متوقف نشده است و در شرایطی که کرونا بر همه ابعاد زندگی سیطره پیدا کرده و سبک جدیدی از زندگی را به ما تحمیل کرده، جشنواره نمایشخانه راهی برای ادامه ارتباط هنری است.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات سرنوشت‌ ساز پیش‌رو، بیان کرد: برگزاری در انتخابات برگرفته از حق شهروندی ماست و باید با مشارکت آگاهانه و مسئولانه آن را به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران ثبت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: برای رقم زدن انتخاباتی پرشکوه باید از همه ظرفیت اجتماعی، اعتقادی و هنری خود استفاده کنیم و از این رو هنرمندان و فرهیختگان بوشهری مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کنند.

در پایان این آیین که به میزبانی استان بوشهر و با حضور ویدئوکنفرانسی ۱۲ استان کشور برگزار شد از مارال ایزد بخش، فاطمه زارعی، سارینا و زهرا صلح دوست، نازنین زهرا حسامی،  مهرناز عالی حسینی، محمد ابراهیم زاده، ندا جوانمرد، آلما یوسفی و سلاله سردار از بوشهر، فرشته حق نظری از یاسوج، مجتبی لاله زاری از یزد، محسن وظیفه پشتکوه از اردبیل، مرجان خورسند از تهران، ماهان صابری از هرمزگان، علیسان سلمانپور از تبریز، الناز زیارت زاده و مریم اسماعیلی از خوزستان، پریناز بابایی از همدان، افشین سلطانی بخش از کرمانشاه، مرجان آقانوری از تهران، سید محسن موسوی از اصفهان، حسین جهانگیری از اراک و مهدی اکرمی از مراغه به عنوان برگزیدگان دومین دوره رویداد هنری نمایشخانه تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر