پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس حوزه هنری بوشهر از چاپ و توزیع پنج عنوان جدید از دانشنامه استان بوشهر خبر داد.به گزارش فکرشهر، سیدحسین سیدزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه چاپ و تدوین دانشنامه استان بوشهر پنج عنوان جدید از این مجموعه چاپ شد و در دسترس علاقمندان عرصه ادبیات، فرهنگ و تاریخ کهن این استان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۲۰
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۴

فکرشهر: رئیس حوزه هنری بوشهر از چاپ و توزیع پنج عنوان جدید از دانشنامه استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر، سیدحسین سیدزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه چاپ و تدوین دانشنامه استان بوشهر پنج عنوان جدید از این مجموعه چاپ شد و در دسترس علاقمندان عرصه ادبیات، فرهنگ و تاریخ کهن این استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: زندگی، اندیشه و اشعار معتقد اهرمی نوشته فاطمه مومنی، یادداشت‌های گوستاو نیلستروم ترجمه افشین پرتو، مسترچیک بعد از جنگ جهانی اول ترجمه افشین پرتو، بادهای محلی نوشته عبدالحسین کنین و زیراه نوشته شادروان محمد کرمپور از مجموعه‌های چاپ شده جدید دانشنامه استان بوشهر است.

رئیس حوزه هنری بوشهر گفت: همچنین پنج جلد دیگر از مجموعه دانشنامه استان بوشهر، هم اکنون زیر چاپ است که شامل تاریخ شبانکاره و تبارشناسی قوم شبانکاره نوشته غلامرضا رمضانی، تاریخ عمارت‌های بوشهر نوشته رقیه کرمی، تاریخ و فرهنگ دریایی خلیج فارس نوشته مصطفی کریمی و گویش بردستان نوشته دکتر مرصع صیادی می‌شود.

سیدزاده افزود: کتاب‌هایی که تالیف آن به پایان رسیده و آماده ویراستاری و صفحه‌آرایی است شامل تاریخ عثمانی‌ها در خلیج فارس و بندر بوشهر، نوشته عباس عاشوری‌نژاد، گویش دشتستان نوشته مرصع صیادی، صنایع دستی استان نوشته فاطمه فولادی، نخلستان‌های بوشهر نوشته دکتر حیدر عرفان و درودگاه نوشته امید زاهد است ضمن اینکه آخرین ترجمه شادروان حسن زنگنه نیز که تحت عنوان گزارش‌های مستر بالیوز است آماده شده که بزودی زیر چاپ خواهد رفت.

وی گفت: همچنین حوزه هنری استان بوشهر در راستای حمایت از شاعران جوان مجموعه شعر شاعران جوان دشتی را تحت عنوان «جوانه‌های سپید اندیش» به چاپ رسانده و همچنین یک اثر دیگر از مجموعه شعرهای عاشورایی و دفاع مقدس اثر شاعر ارجمند اسکندر احمدنیا با عنوان «از خشک لب‌های دجله» نیز زیر چاپ است.

سیدزاده گفت: امیدواریم که بتوانیم در عرصه فرهنگ و هنر و ادبیات این مرز و بوم گام‌های در خور و شان این مردم شریف برداریم.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر