چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۴۳۹
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۱

فکرشهر: فرماندار دیلم گفت: براساس بند ۲۳ صورتجلسه مدیریت بحران استان بوشهر و دستور استاندار، با توجه به اجرا نشدن بازارچه موقت ساحلی توسط شهرداری دیلم ، دستگاه اجرایی آن تغییر و به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد دشتی روز یکشنبه در  جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با حضور مدیران کل بنیادمسکن و بحران استان بوشهر با دستور کار بررسی روند چگونگی احداث بازارچه موقت دیلم افزود: باتوجه به اینکه در بهمن ماه سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال از مجموع کمک ۵۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) طبق توافق یا تفاهم نامه صورت گرفته به حساب شهرداری دیلم برای احداث بازارچه موقت ساحلی در این بندر واریز شد اما  بنا به دلایلی شهرداری اقدام به ساخت نکرد.

وی اظهارداشت: برای احداث بازارچه موقت ساحلی زمینی به مساحت حدود چهار هزار ۲۷۷ مترمربع با کاربری اصلی فضای سبز برای استفاده تجاری از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر به صورت موقت در اختیار  بنیاد مسکن قرار می‌گیرد.

دشتی گفت: پس از حادثه آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم مبلغ ۵۰ میلیارد ریال با رایزنی استاندار بوشهر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و  معاون روستایی نهاد ریاست جمهوری از طریق بنیاد برکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با هدف احداث بازارچه موقت برای مستاجرین  تامین اعتبار و کمک  بلاعوض شد.

فرماندار دیلم اضافه کرد: برابر صورتجلسه استانداری مقرر شد پس از ساخت بازارچه موقت، با اخذ تعهد محضری به‌مدت دو تا سه سال ، غرفه‌های آن  بدون اخذ اجاره بها در اختیار مالباختگان حادثه آتش سوزی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همه مسئولان استانی و شهرستانی و مجموعه دولت در سطح ملی تاکنون در کنار خسارت دیدگان بازارچه ساحلی بوده‌اند، افزود : برای  واگذاری قطعی زمین بازارچه حادثه دیده و زمین ویژه برای مستاجران، پیگیری‌های لازم از طریق معاون عمرانی استانداری بوشهر  با معاون زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است که در قالب تعاونی به آنها واگذار خواهد شد.

دشتی بیان کرد: در زمینه  امکان ساخت ۱۰۰ درصد سطح اشغال زیربنا برای احداث بازارچه اصلی از طریق مجوز کمیسیون ماده ۵ معماری و شهرسازی استان، از طریق کمیسیون و معاون عمرانی استانداری بوشهر در دست پیگیری است.

فرمانداردیلم  افزود: نقشه پلان جانمایی بازارچه موقت و احداث آن با همکاری بنیاد مسکن و شهرداری دیلم در دست انجام است و  اولویت ساخت آن  بر ساخت سازه سبک براساس سازه های ایمن، استاندارد و از پیش ساخته خواهد بود.

آتش سوزی بازارچه ساحلی شهرستان دیلم ۱۰ مهرماه پارسال به وقوع پیوست و پس از پنج ساعت تلاش نیروهای آتش نشانی و امدادی ظهر همان روز مهار شد.

دراین حادثه ۲۰۰ غرفه به طور کامل در آتش سوخت و از بین رفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر