دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۳۴۵
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه مربوط به اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از زلزله در استان بوشهر را ابلاغ کرد.

به گزارش فکرشهر از مهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه مربوط به اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از زلزله در استان بوشهر را ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور، با تخصیص مبلغ ۲۳۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال (به ترتیب مبلغ ۸۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال به صورت هزینه‌ای و مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای) به منظور بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده به اماکن مسکونی شهری و روستایی و تأسیسات زیربنایی ناشی از زلزله ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در شهرستان گناوه استان بوشهر به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط موافقت کرد.

بر این اساس، مبلغ ۱۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت (با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری) به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع زلزله شهرستان گناوه استان بوشهر پرداخت می‌گردد.

همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر موظفند گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نمایند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر