چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۷۳۲
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با پیش‌بینی بارش پراکنده در استان گفت: ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اواسط هفته آینده شاهد گسترش سیستم‌های ناپایدار جوی موسمی در جنوب کشور باشیم.

وی اضافه کرد: در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر در سطح استان، عمدتاً در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، مرکزی و شرقی استان وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه وقوع این ناپایداری‌ها در ساعاتی از ظهر فردا شنبه تا بعدازظهر دوشنبه از شدت بیشتری برخوردار است افزود: در این مدت در مناطق مستعد، احتمال ریزش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

ارتفاع موج به ۱.۵ متر می‌رسد

وی ادامه داد: آسمان استان در ساعات آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و در مناطق جنوبی و شرقی استان با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا جنوب جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی در هنگام وقوع ناپایداری بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعات خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی در هنگام وقوع ناپایداری ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر