جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۹۲۱
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از تامین اعتبار آب ۷۰۲ روستای استان خوزستان ظرف ۴ ماه آینده خبر داد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، آقای محمد مخبر در ارتباط تلفنی با اخبار نیمروزی با بیان اینکه در خوزستان ۷۰۲ روستا با تنش و بحران آب آشامیدنی روبه رو هستند، گفت: همکاران من در چند روز گذشته در محل‌های بحران، حاضر و با مسئولان محلی صورت جلساتی را تدوین و تصمیمات خوبی اتخاذ کردند.

وی افزود: مقرر شد آب آشامیدنی ۴۷۱ روستا با کمک شرکت آب و فاضلاب تامین شود.

مخبر با اشاره به بازدید خود از محل سکونت اهالی برخی روستا‌هایی که با بحران آب آشامیدنی مواجه هستند گفت: واقعا این شرایط قابل تحمل نیست و باید مشکلات همه ۷۰۲ روستا حل شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به جلسه با استاندار و مسئول آب و فاضلاب استان خوزستان اشاره کرد و افزود: در این جلسه تامین اعتبار آب ۷۰۲ روستا برای رفع مشکل بحران آب روستائیان از سوی این ستاد ظرف ۴ ماه آینده تصمیم‌گیری شد.

وی با اشاره به دو تصمیم دیگر که در جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی گرفته شد گفت: مقرر شد صد دستگاه تانکر آب اجاره شود که هم اکنون ۵۰ دستگاه اجاره شده و از امروز آبرسانی آغاز می‌شود.

مخبر افزود: همچنین قرار شد ۱۰۰ تانکر مخزن آب در روستا‌هایی که دچار بحران آب هستند مستقر شوند که البته ممکن است بیش از این نیاز باشد.

وی با بیان این که اگر به تانکر‌های مخزن آب بیشتری نیاز باشد تامین خواهد شد گفت: امیدوارم با این اقدامات بتوانیم آبرسانی را با تانکر‌ها انجام دهیم و همچنین مخزنی برای نگهداری آب و استفاده تدریجی از آن ایجاد کنیم.

رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام از بین رفتن دام‌های سنگین را از دیگر مشکلات استان خوزستان بیان کرد و افزود: از بین رفتن یک یا دو دام سنگین که زندگی یک خانواده را تامین می‌کرد مشکلاتی را ایجاد کرده است که قرار شد خسارت‌هایی به این خانواده‌ها پرداخت شود تا بتوانند به زندگی خود برگردند.

مخبر با بیان این که سه موضوع اساسی در استان وجود دارد که باید حل شود افزود: سه طرح بزرگ در استان وجود دارد که یکی طرح غدیر، دیگری طرح توسعه کشاورزی موسوم به طرح رهبری و سوم طرح آب و فاضلاب است.

رئیس ستاد اجرائی فرمان امام گفت: خوشبختانه رئیس جمهور منتخب نیز مصمم است که این کار را در دولت جدید دنبال و حل کند و امیدواریم در تغییر و تحول جدید، این مشکل خوزستان با توجه به حساسیت آقای رئیسی حل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر