شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۳۸۹
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴

فکرشهر: معاون حفاظت محیط زیست کشور گفت: ایجاد آبشیرین کن‌ها در حاشیه خلیج فارس باعث ایجاد فاجعه زیست محیطی می‌شود، بنابراین تخلیه شورآبه آب‌شیرین کن‌ها نباید در خلیج فارس صورت گیرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور در عسلویه بیان کرد: وزارت نیرو برای استفاده از آب شور و تبدیل آن به آب شرب، ساخت آب شیرین‌کن‌ها را در ۱۰ سال اخیر در دستور کار قرار داده که چندین طرح آب شیرین‌کن نیز در استان بوشهر اجرا شده است.

وی افزود: خلیج فارس یک دریای به نسبت بسته محسوب می‌شود که فقط از تنگه هرمز اتصال به آب‌های آزاد دارد و به دلیل مشکلاتی که آب‌شیرین کن‌ها در یک محیط بسته مانند خلیج فارس می‌توانند بوجود بیاورند به ویژه در بحث برداشت آب و تخلیه شورآبه‌ها، تصمیماتی در حضور رئیس جمهور گرفته شد.

معاون حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: بنا شد که اگر آب شیرین کنی در مقیاس بزرگ ساخت شود، به‌خصوص آن‌هایی که آب را به فلات مرکزی منتقل می‌کنند، تخلیه شورآبه آن به دریای عمان انجام گیرد.

لاهیجان زاده تاکید کرد: سیاست سازمان حفاظت محیط زیست برای طرح‌های بزرگ آب شیرین‌کن این است که این طرح‌ها در حاشیه دریای عمان ساخته شود، ولی در شرایط خیلی خاص هم اگر برداشت از خلیج فارس انجام گیرد، تخلیه باید به سمت دریای عمان باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر