سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۷۲۸
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم گفت: طرح بیابان زدایی در سطح ۲ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستانی اجرا شده است.

به گزارش فکرشهر، پرویز غلامی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای رسیدن به اهداف سازمانی با اجرای هفت پروژه مقابله با بیابان زایی در یک سال اخیر، ۲ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان تحت پوشش قرار گرفت.

وی گفت: بیابان زایی علاوه بر احیا و توسعه اراضی ملی به لحاظ مقابله با ریزگردها، از اهمیت بسیار زیادی در تاثیرات اجتماعی و اقتصادی ساکنان در طرح ها برخوردار است و باید تداوم داشته باشد.

 غلامی اظهارکرد: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های محیط زیستی ، بیابان زایی است که در سنوات اخیر باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و گسترش بیابان ها شده و زندگی انسان‌ها و ساکنان جوار آنها را به مخاطره انداخته است.

وی ادامه داد: قرق در اراضی بیابانی با هدف تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از بیابانی شدن در سطح یکهزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی  بیابانی پلاک‌های کنارکوه ،گزلوری و مظفری با رویکرد ممنوعیت ورود دام از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شده‌است که  در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت.

غلامی افزود: مدیریت روان آب‌ها و ذخیره نزولات آسمانی با ایجاد هلالی آبگیر به همراه کاشت بذر در ۱۰۰ هکتار از اراضی بیابانی پلاک کنار کوه از دیگر برنامه‌های مهم این اداره برای مقابله با بیابان زایی اراضی ملی این شهرستان است که در سال جاری انجام شد.

 سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم گفت: با توجه به موقعیت پوشش‌های جنگلی شهرستان، لزوم بهسازی، هرس و ایجاد آتش بر برای جلوگیری از سرایت آتش به نقاط بحرانی و متراکم  انجام گرفت.

وی یادآورشد: در یک سال گذشته ۲۵ کیلومتر آتش بر و ۹۰ هکتار  بهسازی و هرس با هدف جلوگیری از بیابانی شدن در این شهرستان ایجاد شده است.

غلامی افزود: شهرستان دیلم دارای ۱۲۴ هزار هکتار اراضی ملیاست که هفت هزار و ۷۰۰ هکتار از آن را اراضی بیابانی پوشش داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر