چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت اعلام کرد، ۱۶ استان از جمله بوشهر با بدترین آمار بستری از ابتدای کرونا رو به رو هستند...
کد خبر: ۹۳۹۵۰
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

فکرشهر: سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت اعلام کرد، ۱۶ استان از جمله بوشهر با بدترین آمار بستری از ابتدای کرونا رو به رو هستند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جدید‌ترین گزارش خود که دیشب منتشر شد عنوان کرد که آمار بستری کرونا در کشور در وخیم‌ترین وضعیت از ابتدای شیوع بیماری قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است، تا سیزدهم مرداد، ۵۳۱ روز از اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران گذشت. استان‌های اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان با بدترین آمار بستری از ابتدای کرونا مواجه هستند.

در ادامه این گزارش عنوان شده است، در بیشتر استان‌ها روند بستری به شدت صعودی است و باید منتظر مرگ بالای ۱۰ هزار نفر از هم‌میهنان در ادامه خیز پنجم باشیم.

همچنین تاکید شده است که تعطیلی فوری شهر‌های قرمز برای جلوگیری از افزایش موارد مرگ ضروری است.

در نمودار‌های ترسیم شده می‌توان میزان بستری کل کشور و هر استان از ابتدای کرونا تا الان را دید.

توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مردم برای گذر از روز‌های سخت کرونایی

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اطلاعیه‌ای از مردم استان خواسته است برای گذر از روز‌های سخت کرونایی به توصیه‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیشتر توجه کنند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اطلاعیه‌ای با اشاره به خیز پنجم کرونا، این دوره را یکی از سخت‌ترین دوره‌های این بیماری برای استان بوشهر عنوان کرده و از مردم خواسته است با دقت به چند مورد و رعایت نکات گفته شده گامی در مهار این همه‌گیری بردارند و کمک کنند تا حافظان سلامت بهتر بتوانند این شرایط را مدیریت کنند.

در این اطلاعیه آمده است: تا جایی‌که امکان دارد از منزل خارج نشوید و در صورت ضرورت از وسایل نقلیه شلوغ استفاده نکنید.

استفاده از ماسک در گرمای جنوب بسیار طاقت فرسا است، ولی در این شرایط تنها راه کمک به خودمان و عزیزانمان است و با این کار می‌توانیم به سالم ماندن افراد اطراف‌مان کمک کنیم.

شرایط خوب نیست و استفاده از ماسک هر چند سخت بوده، ولی سخت‌تر از گذاشتن ماسک اکسیژن بر دهان نیست.

گروه‌های سنی که نوبت واکسناسیون آن‌ها فرا رسیده است حتما واکسن تزریق کنند، زیرا با انجام این کار ایمنی خوبی برقرار خواهد شد و ترس از عوارض آن را نداشته باشید، زیرا اکنون بهترین راه درمان جهانی واکسینه شدن افراد است.

یادمان باشد با انجام واکسیناسیون باید حتما پیشگیری‌های لازم را به عمل بیاوریم تا از خود و دیگران محافظت کنیم. این اقدامات شامل استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها است.

تا جایی که امکان دارد همه مسافرت‌ها و دورهمی‌ها را تعطیل، و به زمان دیگری موکول کنید. همچنین از حضور در هر مراسمی اعم از تشییع، تدفین، تولد، عروسی و شادی در فضای باز و بسته پرهیز کنید تا شما ناقلی دیگر نباشید.

برای پایان دادن به همه‌گیری و بازگشت به انجام کار‌های لذت‌بخش گذشته کمی دیگر صبور باشید و دستور العمل‌ها را حتی بدون توصیه دیگران فقط و فقط به‌خاطر خودتان رعایت کنید.

ظرفیت بیمارستان‌های استان پر است و ما نمی‌خواهیم شاهد از دست دادن هم استانی دیگری باشیم.

با داشتن علائمی، چون سرفه، تب، بدن درد و تهوع حتما به پزشک مراجعه کنید.

افرادی که مبتلا می‌شوند دست‌ِکم سه هفته قرنطینه کامل شوند و دوباره تست کرونا داده شود تا از منفی بودن جواب تست مطمئن نشده‌اید هرگز قرنطینه را ترک نکنید.

کسانی که قبلا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند و کسانی که واکسن زده‌اند، هیچکدام مصون نیستند پس، رعایت موارد حفاظت فردی برای همه ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر